Hei,
Overhalte en M20 fra en 323i ca 1980. Enkel gjennongang og snill kam. Sliter med å få start på den.
Det som vi ser at om vi løfter på klaffen i fordeler'n og kjører pumpe så gir den bensin på dysene, men ikke noe når vi kinner.
- Overhalt mengdefordeler' til J-tronic og grunnjustert justert den.
- Kaldstart ventil gir bensin.
- Sjekket for vakuum lekkasje så langt det går.
- Komptest for sjekk om det er noe feil med sammenstilling. Ligger på 10 bar.
Vi ser at det er ikke noe målbart vakuum i manifoil, mulig jeg er helt idiot nå, men noen tips ?
BMW m20-23. Manglene vakuum/ startproblem
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 74
- Blev medlem: lör jan 05, 2013 9:18 pm
- Ort: Stavanger/ Klepp NORGE
BMW m20-23. Manglene vakuum/ startproblem
Camaro -79 355, C5/ LS1 brakes, VBP and PST +++
Tahoe 5.3 LPG Converted -02
Tahoe 5.3 LPG Converted -02
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1065
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: BMW m20-23. Manglene vakuum/ startproblem
Är det K eller L Jetronic eller något annat? Har den gnista? K-Jetronic har kanske ett bränslepumpsrelä som kräver varvtalssignal, kanske är värt att felsöka?
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 74
- Blev medlem: lör jan 05, 2013 9:18 pm
- Ort: Stavanger/ Klepp NORGE
Re: BMW m20-23. Manglene vakuum/ startproblem
Takker for svar. Dette er en k-jetronic.
Vi har:
- Besnsintrykk 8 bar mot stengt ventil og ca 5 bar ved kinning.
- Bensin i dyser om en løfter på klaff i mengdefordeler.
- Kompresjon ca 10 bar.
- Gnist på plugger.
Vi måler ikke noe vakuum om vi setter klokke/ matare på innsugsmanifoil. Mulig at det ikke vil være målbart med lange rail og plenium størrelse. Mulig dette blir litt feil her. Vi bypasser tomgangsmotoren så er det ikke forskjell. Den er fullt åpen ved kald motor.
Vi har:
- Besnsintrykk 8 bar mot stengt ventil og ca 5 bar ved kinning.
- Bensin i dyser om en løfter på klaff i mengdefordeler.
- Kompresjon ca 10 bar.
- Gnist på plugger.
Vi måler ikke noe vakuum om vi setter klokke/ matare på innsugsmanifoil. Mulig at det ikke vil være målbart med lange rail og plenium størrelse. Mulig dette blir litt feil her. Vi bypasser tomgangsmotoren så er det ikke forskjell. Den er fullt åpen ved kald motor.
Camaro -79 355, C5/ LS1 brakes, VBP and PST +++
Tahoe 5.3 LPG Converted -02
Tahoe 5.3 LPG Converted -02
Re: BMW m20-23. Manglene vakuum/ startproblem
Är inte 8 och 5 bar lite högt?
Minnet kanske sviker lite, men var det inte 5 bar system och 2,7 till 3 bar på spridarna?
På mina sprut sitter det en kontakt under luftplattan som när den lyfts av insugsluften slår på bränslepumpen igen.
Verkar lite märkligt det där.
Minnet kanske sviker lite, men var det inte 5 bar system och 2,7 till 3 bar på spridarna?
På mina sprut sitter det en kontakt under luftplattan som när den lyfts av insugsluften slår på bränslepumpen igen.
Verkar lite märkligt det där.
Re: BMW m20-23. Manglene vakuum/ startproblem
Provtryckt/röktestat insugssystemet?