Hej!
Jag tänkte bygga smidd M52TUB28 i vinter, och sitter och kikar på kolvar, och är lite fundersam över kompression och de.
Hittar inte så mycket info angående just detta, tänker ett par 135mm stakar och wiseco kolvar, men då är min fråga är 8:1 i komp alldeles för lite när de gäller E85 eller är de inga problem?
Och när de gäller H eller I profil på stakarna, va är för och nackdelar med de?
Nån som rekommenderar nå speciella kolvar?
Tack!
Mvh, Jacob Nilsson
M52TUB28 smidd
Re: M52TUB28 smidd
Lite mer detaljer kring spec och användningsområde kan nog behövas
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: M52TUB28 smidd
Du kan gott köra betydligt högre kompressionsförhållande med E85. Minst 9:1 och gärna högre. På samma bränslespridare kan du tappa 100 hk på 8:1 istället för 10:1, när du tar ut 600-700 whp.
Vad det är för profil på stakarna kommer inte vara begränsningen i bottendelen för det du ska göra med den.
Köp första överdim på kolvarna du får tag på, 84.5 mm då nästan ingen åker orginal-borr på en motor som byggs med nya delar.
Vad det är för profil på stakarna kommer inte vara begränsningen i bottendelen för det du ska göra med den.
Köp första överdim på kolvarna du får tag på, 84.5 mm då nästan ingen åker orginal-borr på en motor som byggs med nya delar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.