Kina RPM kopia, holley 750 3310, typ HEI fördelare.
Kommer köra grenrör 71-74 camaro, chevelle etc
3873432rh och 3989043lh. Orginal 190 hk.
Har 2.5” avgassystem till ljuddämparna som är 3” Summit kines rakt igenom och 3” slutrör så avgassytem efter grenrör räcker ju till
Skulle vilja komma nära 250 hk om möjligt.
Orginal rullkam löjligt lågt lyft om jag hittat rätt.
oem tpi cam LB9 1987 cam
179/194@050 .350/.384 109 lsa
Har en Ramjet 196/206 @ .050, .431/.451" lift, 109 lsa den känns väll som rimlig uppgradering och bör höja effekten?
Motorn kommer sitta i en chevelle med 700R4 ifrån en 4.3 V6 så turbinen kommer stalla lite mer har jag fått till mig bakom den sitter en 12 bult med 3.31.
Syftet är inte massor med effekt utan 250hk+ om det går med grenrör ok bränsle ekonomi och jobba med det jag har även om en del är lite fel grejer tex är 750 onödigt stor en 600 el quadrajet även om den är 750-800 cfm hade varit bättre ur bränsle ekonomi. Har andra bilar med 600-700 hk högt stall och 4.10 i baken.
Vill ha en tyst daily driver/ cruiser.
Tänkte kammen och ”z28” fjädrar med ny kamdrivning som första modifiering. Sedan ev en lätt portning av orginal ”081” topparna och ett ventiljobb om nån gör sånt längre.
Så är det helt bortkastat att byta kam?