Detta borde gillas...
https://professorn.se/
Proffessorns Silvergrå.
Re: Proffessorns Silvergrå.
Väldigt kul att läsa.
Professorn var (är) en sån där legend man läste om på 70-80 talet som formade ens eget intresse för bilar.
På den tiden fattade man inte vilket jobb han la ner på folkan då en annan var i sparkcykelålder.
Professorn var (är) en sån där legend man läste om på 70-80 talet som formade ens eget intresse för bilar.
På den tiden fattade man inte vilket jobb han la ner på folkan då en annan var i sparkcykelålder.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1072
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: Proffessorns Silvergrå.
Gillas skarpt!
Re: Proffessorns Silvergrå.
Intressant hur han ännu ej säger prestandan....
Mina hobbygissningar är 11,5-11,9 på gatan med grepp.
Som sagt hobbygissningar.
Mina hobbygissningar är 11,5-11,9 på gatan med grepp.
Som sagt hobbygissningar.
Re: Proffessorns Silvergrå.
Skulle vara intressant om han ville skriva mer om hur han tänkte ut allt på den tiden på den tekniska delen.
Varför han inte försökte med insprutning istället för förgasare, men jag antar att det var en kostnadsfråga.
Man får tänka på att 2002 turbon hade väl inte ens wastegate när den kom 1973 om jag inte minns fel?
Otroligt imponerad av vad han lyckades med!!
Varför han inte försökte med insprutning istället för förgasare, men jag antar att det var en kostnadsfråga.
Man får tänka på att 2002 turbon hade väl inte ens wastegate när den kom 1973 om jag inte minns fel?
Otroligt imponerad av vad han lyckades med!!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1072
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: Proffessorns Silvergrå.
Insprutning var rätt ovanligt på alla bilar 1977, så det var nog en extremt svår och dyr väg att gå, ja till och med turbo var ju ovanligt, bilen byggdes väl innan 1977 dessutom.
Vi har det extremt lätt idag jämfört med då, som tur är
Vi har det extremt lätt idag jämfört med då, som tur är