Ja jädrar vilket drag det blev i den videon, över 7000 visningar har jag nog aldrig haft på en vecka
https://www.youtube.com/watch?v=WaYs8uefAQc
Min bruksbil, vita 428an hade gått i Hufvudstaden i 3år när jag köpte den, helt osmort.
Två skruvar vart bytta, troligen avdragna ?
När jag lossade med långt skaft gnällde och skrek det.
Körde sista biten med mutterpicka och varje skruv gav ett brunt dammoln ifrån sig, till den grad att det smakade metall i munnen
Och skruvarna vart kännbart heta av friktionen när jag dragit loss dem med mutterpickan.
Man kan nog säga att generella rekommendationer är korkat, det passar för många dåligt.
Bor man "icke korrosivt" och dessutom har kupolmutter, kanske man aldrig behöver smörja alls.
Men som på BMW när skruvarna sticker igenom med flera gängvarv på en relativt oskyddad baksida av navet, där kan smörja behövas.
Helt enig med dig om att, inget av tappade hjul beror på smörja, eller avsaknaden av smörja.
Stressade och oerfarna arbetare på däckhotell, som sliter som idioter några dagar om året tror jag är större bov.
635an har haft säsongs premiär, TJUGONDE sommaren nu, hur det nu är möjligt
Startade snällt, lite glapp i höger halvljus är enda upptäckta felet ännu.
GT vagn med bagageutrymme, duger fint som hantverkarbil
# no trailer queen
