Megasquirt ms3x

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

klase
För mycket laddtryck

Megasquirt ms3x

Inlägg av klase »

Är de några som fortfarande använder sig av Megasquirt 3 extra 🤔 känns överlag som att de finns väldigt ont om företag som fortfarande tar iemot bilar med Megasquirt utan att behöva åka land och rike runt,förr satt de ju i var och varannan bil men verkar helt dött av nu samt när man kollar runt lite efter några med kunskap speciellt när det gäller nyare firmware så är de även där till en viss begränsad nivå känns det som kan ha fel men är den uppfattningen jag har fått.
Allx
För mycket laddtryck

Re: Megasquirt ms3x

Inlägg av Allx »

Till 99% handlar det om att företag inte vill boka in nåt som har med de att göra pga osäkerheten på hårdvaran. Och när det gäller ms3 med extrakortet så är de inte många tusenlappar upp till en Maxx eller liknande som är betydligt stabilare. Så idag är de inte värt att "chansa" på ett MS. När det gäller mjukvaran och tunerstudio så är de fina fisken. Mycket lätt att förstå och finns inte många begränsningar där.
klase
För mycket laddtryck

Inlägg av klase »

Jo jag vet att de är så sen att de varit väldigt mycket problem med dom tidigare versionerna som i många fall beror mer på installation samt bristande kunskap när det gäller att bygga ihop boxen,så skulle gissa på att många därför avstått från att välja ms3an sen att de numera inte skiljer så jättemycket prismässigt mot tex ett maxx spelare självklart en stor roll, i utlandet verkar de fortfarande vara relativt populärt med Megasquirt samt finns en del kunskap.,jo jag har hört flera som säger att tunerstudio är bra att jobba med samt att de finns väldigt mycket funktioner har du hållit på något med Megasquirt 3 extra 🤔 enkelt förklarat så köpte jag en bil som det sitter Megasquirt 3 extra i mappen saknas har fått en liknande mapp av han som tidigare mappat bilen som han har använt att utgå ifrån på flera likvärdiga setuper men behöver uppdateras till dom nya fimeware inställningarna som numera är 1,6,1,installering samt mappning även val av setup på boxen har tidigare skötts samma person som är en välkänd herre här på forumet som både kopplat och mappat väldigt många ms av olika versioner samt olika motorer hade även ett företag som i huvudsak jobbade med mappningar mm företaget är nerlagt så han håller inte på längre
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende

Inlägg av Performance_seeker »

Jag har MS3X sen närmare 10 år tillbaka.
Aldrig haft några problem. Manualerna tycker jag är bra så där finns det mesta du behöver.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Skriv svar