Vad bör man tänka på vid en reg. besiktning?

Tjata om vad som helst .
Thunderbo1t
Forumsberoende

Vad bör man tänka på vid en reg. besiktning?

Inlägg av Thunderbo1t »

Har fått föreläggande om fullständig reg bes pga de inte hittat chassinumret på ramen.
Bilen är en Chevy Van G20 1988 lätt lastbil.
Detta hände 2016, sedan blev bilen ståendes till nu pga oilka andra fel ej relaterade till besiktningen.
Hittade ramnumret efter en massa letande men det godtas inte idag, det tidigare kravet på reg ligger kvar.

Så då får det väl bli en reg bes, men är det några saker man bör tänka på som är smart, saker man borde passa på att få gjorda, och hur blir det med dispensen för säten i lastutrymmet som den har nu, till exempel?
The
Forumsberoende
Kontakt:

Re: Vad bör man tänka på vid en reg. besiktning?

Inlägg av The »

Varför godtas inte befintligt ramnummer?

Jag fick föreläggande om reg besiktning för att besiktningen inte visste var ram numret skulle sitta på min isuzu. Men jag sökte rätt på det o h åkte tillbaka så då ströks det.
Väntade ju dock inte 10år

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Thunderbo1t
Forumsberoende

Re: Vad bör man tänka på vid en reg. besiktning?

Inlägg av Thunderbo1t »

Jag vet inte exakt varför, om det inte hittades eller var otydligt, jag har inte varit med, inga bes papper kvar och Opus hade inte kvar de i arkivet. Enligt Bilprovningen är det skrivet så att det inte bara kan strykas. Opus visar inga tecken på att vara behjälpliga över telefon, och finns inte heller på min ort.
Skriv svar