Takk for alle kommentarer! jeg har tenkt på alt fra taksenking til å legge bakruten.. men forstår at skal den noensinne bli klar må jeg bare gjøre ferdig det jeg har begynt på. vil jo KJØØRE!! (nå har jeg prøvd å legg inn de øvre bildene i mindre format, men fikk det ikke til. må bare va sånn! )
Garrett skrev:Takk for alle kommentarer! jeg har tenkt på alt fra taksenking til å legge bakruten.. men forstår at skal den noensinne bli klar må jeg bare gjøre ferdig det jeg har begynt på. vil jo KJØØRE!! (nå har jeg prøvd å legg inn de øvre bildene i mindre format, men fikk det ikke til. må bare va sånn! )
Mjo, lite längre frontparti vore något... En tanke jag fick var hur det vore att sätta innerskärmar osv. från en 164, köra med 164ans hjulbas alltså, men förlänga 140-fronten till det så att det passar.
164-fronten är ju snygg i sig, men är kanske FÖR karaktäristisk för att se bra ut här.
Tänker lite på gamla Ford Fairlane när jag ser linjerna, kul att någon gör detta... 142an är ju original alltför "steril" i linjerna för att vara snygg enligt mig.
...hmmm.. jeg tar gjerne flere forslag til fronten.. kanskje jeg gjør noe med den.. kanskje løfte opp ca 70cm bredde av panser, i mustang-stil? er det forresten noe som heter "L-88 scoop"? ..det blir vel en slags custom, dette.. Jeg skal prøv å legg inn bilde av en av mine tegninger..
[quote="B20TicPower"]Spännandfe bil.. Kolla mitt bygge om du vill..
Du har virkelig et rått bygge! mange fine løsninger.. godt jobbet, og inspirerende! ..Ang. väksellåda, jeg tenkt å bruk en getrag. tror det er en 242.. (?) jeg har to stk 4tr. getrag fra volvo264, og en m400. er det dyrt å overhale? (det finner jeg vel ved å søke) (en m40 havarerte jeg jo bare med en lett "tunet" b20 )
Så har man svetsad lite igjen. man har vel begitt seg ut på alvorlig mye jobb her, men det er ingen dato for når det må bli ferdig. Kall det fult eller snyggt eller hva i .. dere vil. Jeg har prøvd å få lite mer aggressiv look. og har kikat en del på camaro. (sier det som det er) Jeg er klar over at det aldri blir noen muskelbil, men må jo bare gjøre ferdig hva man begynt på... bla bla. FRONTEN BLIR I ALLA FALL LENGRE! -NOK prat. her er bilder:
se så.
Jag hade nog försiktigt punktat tillräckligt för att säkerställa att det håller ihop, sen hade jag nog tennspacklat mest för att det är skoj
Vad hade du tänkt ha för grill föresten nu när fronten är lite längre?
Garrett skrev:takk! Hvis noen har tips for videre behandling av skarvar(?) .. tar jeg imot det. helsvetsa? tennspackel? 10 kg polyester?
Helsvetsa med punkter,slipa svetsarna och tennspackla sedan.
Nordetun skrev:Jag hade nog försiktigt punktat tillräckligt för att säkerställa att det håller ihop, sen hade jag nog tennspacklat mest för att det är skoj
Vad hade du tänkt ha för grill föresten nu när fronten är lite längre?
Punkta ihop och sen tennspackla??Man ska aldrig spackla igen öppna skarvar det är dömt att bli rostigt då.Kryper det inifrån och ut under spacklet så är det ju kört sen.
Bygger -31:a A-ford coupé med DeSoto 345" hemi.
Vet du av några delar till den motorn får du gärna skicka PM,allt av intresse.
Även Muncie M22 lådor och delar till dessa av intresse.
Amazonic skrev:tennspackla skarverna måste ju funka?
borde inte kunna krypa rost genom tenn?
Då måsta han ju tenna båda sidorna av skarven eller rostskydda varenda skarv på baksidan.
Rosten kan inte krypa genom tennet men runt om och under är inga problem,precis som med vanligt spackel.
/Micke
Bygger -31:a A-ford coupé med DeSoto 345" hemi.
Vet du av några delar till den motorn får du gärna skicka PM,allt av intresse.
Även Muncie M22 lådor och delar till dessa av intresse.
Takk for tips. det blir iallfall tennspackel. Det kjenns tryggest å hel-punkta. Jeg kaller det MIG-spackel.. Det går vel an o fylle en del med tenn, også? Det ser ut til at det blir lite jobbing i kveld igjen. Har begynt å jobbe med høgre skjermen nå.