Niklas - Wezzli, från Piteå

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä

Niklas - Wezzli, från Piteå

Inlägg av Wezzli »

Ja, Niklas heter jag och Wezzli kallas jag. Jag kör Volvo 240 och gillar vinterväglag

Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Välkommen!

Såg första snön här i Umeå nyss.. ;)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

mattias skrev:Välkommen!

Såg första snön här i Umeå nyss.. ;)
Droppade några flingor i Holmsund igår, det betyder börja bygg i panik har jag lärt mig + sätt på vinterdäck, slicks fram på golf ej bra.
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä

Inlägg av Wezzli »

Haha, ja det kom snö här i Svensbyn imorse ochså och jag var ut direkt jag vaknade och ställde lite med Volvon, men det var sjukt halkigt, måste slänga på vinterdäcken
Användarvisningsbild
T Fahlgren
B20-trimmare

Inlägg av T Fahlgren »

Hanomag
Bonnmek
För mycket laddtryck

Inlägg av Bonnmek »

Fusk!!

Här nere har vi typ 10-15 pluss :cry:

Fast lite tur oxå för isbilen är inte i ordning än :roll:
Belair-56, Blazer-84, 94516v
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä

Inlägg av Wezzli »

T_Fahlgren skrev:Hanomag
Korvomag, visst blev det en snygg drift där ute i rondellen då det var asfalt?
Användarvisningsbild
T Fahlgren
B20-trimmare

Inlägg av T Fahlgren »

Wezzli skrev:
T_Fahlgren skrev:Hanomag
Korvomag, visst blev det en snygg drift där ute i rondellen då det var asfalt?
jomenvisst! Härlig tuta också 8)

jag har också skaffat mig en 240 räser nu! luttes gammla EBK :lol:
bmw-wersch
För lite laddtryck
Kontakt:

Inlägg av bmw-wersch »

vintersladd gillar vi väl alla :D
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä

Inlägg av Wezzli »

T_Fahlgren skrev:
Wezzli skrev: Korvomag, visst blev det en snygg drift där ute i rondellen då det var asfalt?
jomenvisst! Härlig tuta också 8)

jag har också skaffat mig en 240 räser nu! luttes gammla EBK :lol:
Also known as Wezzli's gamla EBK. Blir det rent något häftigt av den så får du höra av dig så jag får se och följa med på en gammal nostalgisk provtur. Jag minns jag kapade två extra spår skenorna under sätena för att kunna rymmas bättre vid drifting.

Den har gått en hel del varv sidledes i gruset runt stora garaget nedanför mitt hus ska jag berätta!
Overcharged skrev:vintersladd gillar vi väl alla :D
Jo, det stämmer ju givetvis, men det känns som om min passion till sidledeskörning med Volvo 240 på vinter går längre än så!
Användarvisningsbild
T Fahlgren
B20-trimmare

Inlägg av T Fahlgren »

Wezzli skrev:Also known as Wezzli's gamla EBK. Blir det rent något häftigt av den så får du höra av dig så jag får se och följa med på en gammal nostalgisk provtur. Jag minns jag kapade två extra spår skenorna under sätena för att kunna rymmas bättre vid drifting.

Jasså så du har också ägt den :twisted:

Den verkar ha vandrat omkring bland ganska många ägare här i infjärden trakterna :)

jag får se om jag kör med den på isen eller nå liknande, har inga speciella planer nu, men nå fränt ska det då bli av den!
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä

Inlägg av Wezzli »

T_Fahlgren skrev:
Wezzli skrev:Also known as Wezzli's gamla EBK. Blir det rent något häftigt av den så får du höra av dig så jag får se och följa med på en gammal nostalgisk provtur. Jag minns jag kapade två extra spår skenorna under sätena för att kunna rymmas bättre vid drifting.

Den verkar ha vandrat omkring bland ganska många ägare här i infjärden trakterna :)

jag får se om jag kör med den på isen eller nå liknande, har inga speciella planer nu, men nå fränt ska det då bli av den!
Ja, den hade stått nere på garaget nedanför vårat hus i några år så jag ner och snackade med ägaren och köpte den med avsikt att fixa upp den, skatta och besikta den men jag orkade aldrig. Köpte istället lyckovolvon och sålde EBK till Lutte för samma pris som jag köpte den och sedan bytte han ju den mot nå rallystolar med någon snubbe.
Lutte
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Lutte »

Wezzli skrev:
T_Fahlgren skrev:

Ja, den hade stått nere på garaget nedanför vårat hus i några år så jag ner och snackade med ägaren och köpte den med avsikt att fixa upp den, skatta och besikta den men jag orkade aldrig. Köpte istället lyckovolvon och sålde EBK till Lutte för samma pris som jag köpte den och sedan bytte han ju den mot nå rallystolar med någon snubbe.
rallystolar samt en 500hunka med mattias... en liten förlust... men ack vad jag har brännt gummi med den. EBK forever säger jag.

du har stora planer för min gamla tandsten verkar det som tore. btw, svarvar ju svänghjul fortfarande? kanske skulle behöver banta ett lite.

MVH
Användarvisningsbild
T Fahlgren
B20-trimmare

Inlägg av T Fahlgren »

Lutte skrev:
du har stora planer för min gamla tandsten verkar det som tore. btw, svarvar ju svänghjul fortfarande? kanske skulle behöver banta ett lite.

MVH

Det ska säkert gå att lösa, men du måste ju säkert balansera det. jag tror det går att göra billigt och bra i en däckbalanseringsmaskin. 8)
Skriv svar