hej..jag o polarn har en kawasaki 80cc 2takt -89 som strular. den går annars klockrent, startar alltid på 1a kicken o går som ett spjut. men nu till problemet....efter att man kört den riktigt varm, kört hårt och mycket så dör den. tändningen uteblir. när den stått nån halvtimma så går den fint igen. så någonting i tändningsväg som blir överhettat är våra funderingar. tändspolen har vi mätt men det verkar inte va problem med den. vad tror ni? hur vet man om kondensatorn strular? eller kan tändstiftet få spel efter en stunds körning? ideer tack!
har rengjort förgasaren, ny tändplatta, utan resultat.
vore kul om vi kude köra längre än 30min mellan pauserna...
2 takt kawa 80cc crosscykel krånglar
Re: 2 takt kawa 80cc crosscykel krånglar
låter som tändspolen tycker jag140ttic skrev:hej..jag o polarn har en kawasaki 80cc 2takt -89 som strular. den går annars klockrent, startar alltid på 1a kicken o går som ett spjut. men nu till problemet....efter att man kört den riktigt varm, kört hårt och mycket så dör den. tändningen uteblir. när den stått nån halvtimma så går den fint igen. så någonting i tändningsväg som blir överhettat är våra funderingar. tändspolen har vi mätt men det verkar inte va problem med den. vad tror ni? hur vet man om kondensatorn strular? eller kan tändstiftet få spel efter en stunds körning? ideer tack!
har rengjort förgasaren, ny tändplatta, utan resultat.
vore kul om vi kude köra längre än 30min mellan pauserna...
hade samma problem på min gamm yamaha 440 skoter för några år sen
gick hur bra som helst och lättstartad, men dog efter ca 20 min och starta efter att den kallnat.
men de va tändspolen jag bytte å sen vart de bra..
- johnny_tuoma
- Ganska mycket laddtryck
- johnny_tuoma
- Ganska mycket laddtryck