BMW E30 DRAG - "BSR - Bra Snyt Racing"
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Ja visst är det underbart att ligga före planen!
Blev lite bakslag igår ioch med att fälgarna är hel rätt men offset är fel, försöker hitta någon som kan flytta centrumet på dom.
Så idag så latar vi oss bara, måste få fälgarna gjorda så vi sedan kan bredda och flytta ut skärmarna.
Idags läget handlade det om att flytta ut bakskärmarna ca: 10cm och det är för mycket, max 5cm enligt mitt tycke.
Måset beställa dämpare också, om allt går i denna takt kanske den snart är på hjul.
Blev lite bakslag igår ioch med att fälgarna är hel rätt men offset är fel, försöker hitta någon som kan flytta centrumet på dom.
Så idag så latar vi oss bara, måste få fälgarna gjorda så vi sedan kan bredda och flytta ut skärmarna.
Idags läget handlade det om att flytta ut bakskärmarna ca: 10cm och det är för mycket, max 5cm enligt mitt tycke.
Måset beställa dämpare också, om allt går i denna takt kanske den snart är på hjul.
- tompa245
- Ganska mycket laddtryck
Ser ut som det blir lite lagom motstånd från andra håll med
Skulle vara kul att mötas på strippen nångång 

Calibra 16V turbo -91
Commodore 2.8E -70
Astra sport -00
http://www.lindbergracing.se
http://www.alive.se
Commodore 2.8E -70
Astra sport -00
- tompa245
Precis.. hehe.. Hmm, har svårt att tro tjejer förstår. men du har kanske tur med dinpeppe skrev:Ja det går säkert att ordna.
Jag menar då man är klar och har kastat alla pengar i bil sjön lär man ju kasta dom i åka om kring och bjuda pungen sjön.
Tur tjejen förstår, hoppas & tror jag

Calibra 16V turbo -91
Commodore 2.8E -70
Astra sport -00
Commodore 2.8E -70
Astra sport -00
- johnny_tuoma
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Tjena!
Nej då orken har inte tagit slut. Blev bara rätt less då jag måset flytta centrum på fälgarna, ska ta tag i det efter nyår.
Har mest jobbat samt softat ett par dagar, rätt skönt. Har Micke från Piteå här så vi sladdar mest i hans 2.7 turbo om kvällarna dessutom
- Men som sagt, efter nyår blir det fullgas igen...
Nej då orken har inte tagit slut. Blev bara rätt less då jag måset flytta centrum på fälgarna, ska ta tag i det efter nyår.
Har mest jobbat samt softat ett par dagar, rätt skönt. Har Micke från Piteå här så vi sladdar mest i hans 2.7 turbo om kvällarna dessutom

- Men som sagt, efter nyår blir det fullgas igen...
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Som jag kanske har berättat fick jag ju tag på ett par BMW plåtisar som redan var breddade, och bonusen var ju att det satt M/T 10.0" slicks på.
(Tack Anthon)
Precis sådana som jag skulle ha, men slicksen var slut så PPF ska få skicka nya men det är perfekt att måtta med.
Eftersom att M5 bakvagnen är såpass mycket bredare och dom här fälgarna breddar utåt måte jag flytta fälg centrumet för att få en annan offset.
Och det tar inte slut där, "avesta" breddningen kommer inte att bli mild, för bilen kommer bli bred bak.
- Då dom här problemen dök upp tog jag Jul och Nyår ledig, och drack lite Vodka. Men vi är på väg tebax nu. Ska pyssla med fälgarna imorgon och direkt jag är nöjda med dom kapar jag och börjar bredda.
Här är lite bilder:

Taket, här sparar vi över 20kg vikt på toppen. Har man fjantig motor så får man köra flugvikt. Enkel ekvation.

Så här kan det se ut då taket är monterat av ett proffs. Snyggt!
Alla plast delar kommer från Jonas på www.vpm.se , efter att ha bråkat med RP och beställt saker 3 gånger så fick jag kontakt med Jonas.
Kan säga att förutom att det är en kanon kille att ha och göra med så verkar han faktiskt tillverka det man ber han om, till skillnad från han i Norr jag väntade 3 månader på.
Jonas ska även få göra Huv & Skuff, huven är enligt rykterna snart klar.
(Tack Anthon)
Precis sådana som jag skulle ha, men slicksen var slut så PPF ska få skicka nya men det är perfekt att måtta med.
Eftersom att M5 bakvagnen är såpass mycket bredare och dom här fälgarna breddar utåt måte jag flytta fälg centrumet för att få en annan offset.
Och det tar inte slut där, "avesta" breddningen kommer inte att bli mild, för bilen kommer bli bred bak.
- Då dom här problemen dök upp tog jag Jul och Nyår ledig, och drack lite Vodka. Men vi är på väg tebax nu. Ska pyssla med fälgarna imorgon och direkt jag är nöjda med dom kapar jag och börjar bredda.
Här är lite bilder:

Taket, här sparar vi över 20kg vikt på toppen. Har man fjantig motor så får man köra flugvikt. Enkel ekvation.

Så här kan det se ut då taket är monterat av ett proffs. Snyggt!
Alla plast delar kommer från Jonas på www.vpm.se , efter att ha bråkat med RP och beställt saker 3 gånger så fick jag kontakt med Jonas.
Kan säga att förutom att det är en kanon kille att ha och göra med så verkar han faktiskt tillverka det man ber han om, till skillnad från han i Norr jag väntade 3 månader på.
Jonas ska även få göra Huv & Skuff, huven är enligt rykterna snart klar.
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Lovande och lovade, ibland känns det som man har tagit sig vatten över huvudet man är ju inte direkt en plåtslagare =)
Efter att jag och bror justerat in bärarmarna och dragit däcken med mutterpickan ser det ljusare ut.
Handlar inte om att bredda så mycket, vi kör väll kanske 50mm sedan får man flytta centrum om det skiter sig vid det sista justeringen av däcken, lite svårt att höfta med ögat.
Vi på började en sk. "avesta" breddning, och allt är löst. Men jag ska göra om snittet vid dörren lägga det närmare dörren och ännu högre upp.
Blev inge som jag ville, får lappa ihop den andra skåran
Kommer bilder inatt.
Mvh
Efter att jag och bror justerat in bärarmarna och dragit däcken med mutterpickan ser det ljusare ut.
Handlar inte om att bredda så mycket, vi kör väll kanske 50mm sedan får man flytta centrum om det skiter sig vid det sista justeringen av däcken, lite svårt att höfta med ögat.
Vi på började en sk. "avesta" breddning, och allt är löst. Men jag ska göra om snittet vid dörren lägga det närmare dörren och ännu högre upp.
Blev inge som jag ville, får lappa ihop den andra skåran

Kommer bilder inatt.
Mvh
Lite bilder från kvällens mek .

Peppe svetsar och brorsan hjälper till med att hålla ut plåten så han kommer åt.

11 sekunds killen står och väntar på att få hoppa in mellan ramtassarna

Det blev ett jäkla liv utanför garaget och några mystiska filurer dök upp

Peppe började med en typ av jungeldans i garaget , men det hela var bara en svetsloppa som hamnat i naveln visade sig det .

ser rätt brutalt ut med denna breddning

sett från sidan , syns lite bättre så här

Peppe svetsar och brorsan hjälper till med att hålla ut plåten så han kommer åt.

11 sekunds killen står och väntar på att få hoppa in mellan ramtassarna

Det blev ett jäkla liv utanför garaget och några mystiska filurer dök upp

Peppe började med en typ av jungeldans i garaget , men det hela var bara en svetsloppa som hamnat i naveln visade sig det .

ser rätt brutalt ut med denna breddning

sett från sidan , syns lite bättre så här
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Kanon bilder & text som vanligt Mats!
Gillar snubben i fönstret, haha =)
- Trodde att det skulle gå, men det gick inte. D.v.s. utan att flytta fälg centrumet. Eriks pappa från fälgen imorgon och vi håller tummarna att han kan lyckas på något vänster.
Så nu blir det paus i garaget, tills imorgon då ska vi göra lite skit göra.
Mvh
Gillar snubben i fönstret, haha =)
- Trodde att det skulle gå, men det gick inte. D.v.s. utan att flytta fälg centrumet. Eriks pappa från fälgen imorgon och vi håller tummarna att han kan lyckas på något vänster.
Så nu blir det paus i garaget, tills imorgon då ska vi göra lite skit göra.
Mvh