En liten presentation av er själv (frivillig)
Svante
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48 Blev medlem: lör jan 06, 2007 12:59 pm
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:
Inlägg
av Svante » sön jan 07, 2007 2:58 pm
Skruvar och kör Chevrolet Corvette med en nybyggd 355 Smallblock och Procharger D1SC centrifugalkompressor.
Inväntar Autronics R500 Cdi, sen får den stå och invänta sommaren.
/Svante.
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059 Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:
Inlägg
av peppe » sön jan 07, 2007 5:23 pm
Trevligt bygge, du är nöjd med ProChargern?
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6085 Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä
Inlägg
av Steve » sön jan 07, 2007 6:25 pm
Det är alltså den där som var med i filmen från ö-vik nån la upp för ett bra tag sen?
Stuttgartpower
För lite laddtryck
Inlägg: 9 Blev medlem: lör jan 06, 2007 4:47 am
Ort: Norge
Inlägg
av Stuttgartpower » sön jan 07, 2007 6:32 pm
Grombil
er det LT1 du har der?
"ambition are a dream whith a v8 engine"
OM617.953 Turbo intercooler.
Svante
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48 Blev medlem: lör jan 06, 2007 12:59 pm
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:
Inlägg
av Svante » sön jan 07, 2007 6:44 pm
peppe skrev: Trevligt bygge, du är nöjd med ProChargern?
Tackar.. Njao jag vet inte, har inte kört denna kompresssor något ännu. Hade lillebror tidigare som heter P600B. Men vi får se vad denna går för i sommar. Sista sommaren med kompressor blir det i,af garanterat!
/Svante.
Svante
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48 Blev medlem: lör jan 06, 2007 12:59 pm
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:
Inlägg
av Svante » sön jan 07, 2007 6:47 pm
Steve skrev: Det är alltså den där som var med i filmen från ö-vik nån la upp för ett bra tag sen?
Ja det stämmer. Men det var med förra motorn, som såldes till Härnösand.
Svante
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48 Blev medlem: lör jan 06, 2007 12:59 pm
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:
Inlägg
av Svante » sön jan 07, 2007 6:50 pm
Stuttgartpower skrev: Grombil
er det LT1 du har der?
Hej. Nej det är tidigare generation smallblock, men med modifierat insug från Lt1.
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627 Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:
Inlägg
av Johnny » mån jan 08, 2007 12:10 pm
Hade inte du 383:a innan?
Svante
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48 Blev medlem: lör jan 06, 2007 12:59 pm
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:
Inlägg
av Svante » mån jan 08, 2007 9:30 pm
Jens Gustavsson skrev: den såg fin ut
Tackar.
Svante
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48 Blev medlem: lör jan 06, 2007 12:59 pm
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:
Inlägg
av Svante » mån jan 08, 2007 9:32 pm
Johnny skrev: Hade inte du 383:a innan?
Jo det stämmer, sålde den i slutet av 2005. Lite för långt slag för min del. Varvar hellre lite extra!
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6085 Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä
Inlägg
av Steve » mån jan 08, 2007 10:00 pm
Erik N
För mycket laddtryck
Inlägg: 330 Blev medlem: fre okt 21, 2005 1:12 pm
Ort: Piteå
Inlägg
av Erik N » mån jan 08, 2007 10:29 pm
du har en fruktansvärt grym bil
Svetsar och skruvar i det mesta
Erik Norrman Piteå
Svante
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48 Blev medlem: lör jan 06, 2007 12:59 pm
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:
Inlägg
av Svante » mån jan 08, 2007 10:31 pm
stenarn skrev: du har en fruktansvärt grym bil
Tack, men det återstår ju fortfarande att se om den nya motorn klarar av att hålla flaggan uppe. Har inte provkört den ännu, så jag är lika ovetande som alla andra
/Svante.
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627 Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:
Inlägg
av Johnny » tis jan 09, 2007 12:45 am
Svante skrev: Johnny skrev: Hade inte du 383:a innan?
Jo det stämmer, sålde den i slutet av 2005. Lite för långt slag för min del. Varvar hellre lite extra!
Trevligt, köpte nyss en manuell svart 93:a som är på väg över vattnet nu, kompressorn ligger i bilen...
Dock en Eaton M112:a