Skramling till Bromsningen av STS jensas 142
573Hk i motor. 502 på hjulen.
Senast redigerad av Driddler den sön jan 21, 2007 10:12 am, redigerad totalt 1 gånger.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
100:- insatta
Min gissning ligger på 422 drivhjuls-hästar..
Min gissning ligger på 422 drivhjuls-hästar..
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Speckar 185 hk i sug motor effekt.. 472 hk vid 1.55 bar ladd i motorn.. 401 hk eller 403 på bakhjulen..
Antar att jens gör allt han kan för att komma upp i över 400 hk på bakhjulen..
Detta är med 98 oktan! /Roger.. Mina två gissningar.. 



Senast redigerad av Roger Persson den sön jan 21, 2007 5:29 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
det var motorhästar jag menade...Jens Gustavsson skrev:om man räknar på 15% drivline förlust så blir ju det nästan 600hkphredde skrev:jag gissar på 473 eller 513hkmåste ju hoppas på så höga siffror i alla fall
![]()
det är ju nästan som din motor fredde och du har ju 25km/t högreslutfart än jag
jag skulle nog gissa på 340-380driv hjuls hk vid max 1.55 bar på 98 som vadslagning gäller.
törs inte ladda mer på 98oktan mack soppa med denna kompa.
men med snålare soppa och lite mer tändning och lite mer tryck så kan det ju bli 30-80hk mer beroende på avgastryck, laddtryck, flödet i avgaskanalerna mm.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
1. Funderar fortfarande.
2. Funderar fortfarande.
3. Funderar fortfarande.
4. Funderar fortfarande.
5. Funderar fortfarande.
Så där, nu är det bara att bju pungen
2. Funderar fortfarande.
3. Funderar fortfarande.
4. Funderar fortfarande.
5. Funderar fortfarande.
Så där, nu är det bara att bju pungen

Senast redigerad av peppe den tor jan 18, 2007 11:17 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Låter som ett bra upplägg, Tanken på en B20 som varvar 8500rpmvi får börja på låga 1.4bar och kolla lite bredbands lamda och sjustera lite hestec sen höjer vi till 1.5-1.6 som jag normalt kör med på strippen med 98 oktan sen kör vi nåra csp pull med upp mot 1.8-2 barberoende på avgastryck mm.
måste kolla rakheten i mellanaxeln också då jag inte varvat den 8500rpm på fyran förut.
eller går det att köra på trean ?
skulle tro att max effekt ligger mellan 6800-7200rpm men det är ju vicktigt att den ger så mycket effekt som möjligt upp mot 8000rpm också under värkliga förhållanden.
känns lite främande

Det kan kanske gå att köra på trean men det blir sån jäkla låg utväxling då. Beror på hur mycket vrid du har.
Men vill hälst köra på 4 iaf.
Mvh// Roger
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Den har inget märkvärdigt vrid enligt G-mätarn iallafall,sen bruka det bruka peaka rätt högt ca 6500rpm - men jag ska ta indikatorklockan och kolla så den ligger rakt annars så går det att shimsa knutkorset i sidled.
finns det nån ledig fredag framöver? om vi stiger upp tidigt så hinner vi till sundsvall när det passar på morron för dig.
finns det nån ledig fredag framöver? om vi stiger upp tidigt så hinner vi till sundsvall när det passar på morron för dig.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/