Är det nån som testat det? det går ju tydligen bra med enkel SU, men ungefär hur långt skulle dubbla SU räcka till på en B20 med portad steg2-3 nånting (46/38:s ventiler). Just nu sitter det en sliten K-kam i, men den ska bytas till nåt lämpligare...F eller R kanske?=) Hur högt kan man eg trycka genom SU:are, och ska nålarna modifieras på nåt sätt?
vilka strombergare säljs det turbonålar till? det finns väll 2 olika åtminstone dom gamla till b20 & dom nyare till B21/23 som också heter pierburg (me gult oljepåfyllningslock).. men det kanske är samma nålar? vore ju bra om man kunde renovera 2 gasare man har liggandes.. vad kostar nålarna & vad kostar en renoveringssats med packningar & sånt, vart ska man köpa dessa saker? mekonomen lr vad.. vet att endel av gasarna som ligger läcker i botten.. man behöver inte modda själva gasarna nått i övrigt?
Nålarna finns till B19, B20 och B21 för den vanliga stromberg 175cd, och kostar 295kr st. En packningsats kostar 150kr. En nålventil kostar 250kr, så det drar ju iväg lite om man ska få dom fräscha... Här finns delarna: http://www.misab.se/
Jag har haft en Stromberg turboförgasare från volvos R-sportsats, och den såg iaf ut som en helt vanlig 175cd när man direkt jämförde dom. Men fjädern borde ju oxå ha varit hårdare... SU och stromberg funkar ju på samma sätt.
Det vet jag inte, Men om man utgår från att det är lika dom nålar Volvo använde till R-sportsatsen borde man väl ha större chans att få till det än att börja slipa själv?