Projekt Ac-Cobra csb enkelturbo
Fick lite grejer från Summit idag.Efter 2 arbetsdagar
Spridare 1500cc. Fuelrails Felbeställda,,, arghh. Vad trött man blir
Ingen som behöver ett par rails till någon Cheva 4.någonting liter
Får försöka få dessa igensvsetsade och med nya hål och indelning.Annars blir det nytt insug med rails som passar.
Spridare 1500cc. Fuelrails Felbeställda,,, arghh. Vad trött man blir
Ingen som behöver ett par rails till någon Cheva 4.någonting liter
Får försöka få dessa igensvsetsade och med nya hål och indelning.Annars blir det nytt insug med rails som passar.
Senast redigerad av Driddler den lör apr 14, 2007 10:43 pm, redigerad totalt 1 gånger.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Var nere i garaget idag och tappade vattnet ur motorn. Demonterade kylare och lite andra grejer.
Försökte hitta en plats och position för turbon för att se hur jag ska göra för att få plats med rör och anslutningar.
Satte även upp laddluftkylaren provisoriskt. Tanken är att när jag har koll på höjder och plats för rören ska jag plocka bort karossen. Då blir det betydligt lättare att bygga,men även lättare att göra bort sej
Började även kika lite på triggerhjul. Men med den svängningsdämparen jag har nu kommer tänderna slå i vattenpumpen om tänderna går utanför svängningsdämparen.
Skulle man kunna stifta det här remhjulet och använda det som trigger? Eller är det för liten omkrets
Försökte hitta en plats och position för turbon för att se hur jag ska göra för att få plats med rör och anslutningar.
Satte även upp laddluftkylaren provisoriskt. Tanken är att när jag har koll på höjder och plats för rören ska jag plocka bort karossen. Då blir det betydligt lättare att bygga,men även lättare att göra bort sej
Började även kika lite på triggerhjul. Men med den svängningsdämparen jag har nu kommer tänderna slå i vattenpumpen om tänderna går utanför svängningsdämparen.
Skulle man kunna stifta det här remhjulet och använda det som trigger? Eller är det för liten omkrets
Senast redigerad av Driddler den lör apr 14, 2007 10:44 pm, redigerad totalt 1 gånger.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Jag vet inte varför, men på något sätt lät svaret ironiskt, fråga mej inte varförsuper7 skrev:Det kommer nog att funka jätte bra.Driddler skrev:Skulle man kunna stifta det här remhjulet och använda det som trigger? Eller är det för liten omkrets
Tack så mycket för svaret. Det underlättar betydligt för mej
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
storleken har ingen betydelse egentligen, men ju mindre dim ju nogrannare måste maskinbearbetningen va för att tändpunkterna ska bli inom godtagbar avvikelse mellan cylindrarna.
nån som har en fin bultdelningsapparat ska nog kunna hjälpa dig.
nån som har en fin bultdelningsapparat ska nog kunna hjälpa dig.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Kanon! Då ska jag försöka få tag i någon som kan sätta upp den och få exakt indelning. Kan kanske vara bra att tuscha av den lite i svarven samtidigt då den är lite rå.Jens Gustavsson skrev:storleken har ingen betydelse egentligen, men ju mindre dim ju nogrannare måste maskinbearbetningen va för att tändpunkterna ska bli inom godtagbar avvikelse mellan cylindrarna.
nån som har en fin bultdelningsapparat ska nog kunna hjälpa dig.
Hadde tänkt använda insex m6, eller att jag låter någon svarva stift med m6 och lite större skalle.
Jag antar att ni tänkt er stiften på den inre delen mot dampern?
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Jag har kört med en triggskiva som var ca 10 cm i diameter 60-2 kuggar och det funkade kalas...Driddler skrev:Jag vet inte varför, men på något sätt lät svaret ironiskt, fråga mej inte varförsuper7 skrev: Det kommer nog att funka jätte bra.
Tack så mycket för svaret. Det underlättar betydligt för mej
På motorn jag kör med nu så är triggskivan ca 30 cm..... men då sitter det en koppling på den också
Var nere i garaget och skulle måtta lite efter jobbet. Då upptäcker jag att det sitter symmetriska hål i svängdingsdämpen. I dessa passar en M8 perfekt.
Det här borde väl funka utmärkt. Har även flera hål för att kunna time´a in det hela ganska nära mot den tänkta sensorplaceringen. Som jag mätt hitintills verkar det som hålen sitter exakt 90 grader.
Vad tror ni?
Det här borde väl funka utmärkt. Har även flera hål för att kunna time´a in det hela ganska nära mot den tänkta sensorplaceringen. Som jag mätt hitintills verkar det som hålen sitter exakt 90 grader.
Vad tror ni?
Senast redigerad av Driddler den mån feb 05, 2007 11:13 pm, redigerad totalt 1 gånger.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det borde gå att bygga nått vettigt av det konseptet!
vart har du hittat den där alu remskivan, svarvat själv?
vart har du hittat den där alu remskivan, svarvat själv?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Vilket av koncepten? Menar du sista, med bulten i dampern?Jens Gustavsson skrev:det borde gå att bygga nått vettigt av det konseptet!
vart har du hittat den där alu remskivan, svarvat själv?
Det är en Moroso som jag köpte för en massa år sen.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Skarvplattor "Made by Sudden"
Hämtade ut ett paket på posten idag innehållande rostfria skrvplattor till avgasystemet in och ur turbon.
Snyggt och snabbt jobb
Har även ett triggerhjul som ligger under konstruktion.
Beställde prylar från Summit igår för det nätta priset av 740$ . Det blev ett Holley EFI insug. En fyrports throttlebody,1000CFM med TPS. Och såna där förbannade fuelrails
Hämtade ut ett paket på posten idag innehållande rostfria skrvplattor till avgasystemet in och ur turbon.
Snyggt och snabbt jobb
Har även ett triggerhjul som ligger under konstruktion.
Beställde prylar från Summit igår för det nätta priset av 740$ . Det blev ett Holley EFI insug. En fyrports throttlebody,1000CFM med TPS. Och såna där förbannade fuelrails
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
kolla på mrm hem sida
Finns färdiga triggerhjul å köpa.
www.mrm-racing.a.se
www.mrm-racing.a.se
Re: kolla på mrm hem sida
Inte som passar på min motor som jag tänkt montera det.mh skrev:Finns färdiga triggerhjul å köpa.
www.mrm-racing.a.se
Och det är färdigt
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???