Var nere i garaget idag och tappade vattnet ur motorn. Demonterade kylare och lite andra grejer.
Försökte hitta en plats och position för turbon för att se hur jag ska göra för att få plats med rör och anslutningar.
Satte även upp laddluftkylaren provisoriskt. Tanken är att när jag har koll på höjder och plats för rören ska jag plocka bort karossen. Då blir det betydligt lättare att bygga,men även lättare att göra bort sej
Började även kika lite på triggerhjul. Men med den svängningsdämparen jag har nu kommer tänderna slå i vattenpumpen om tänderna går utanför svängningsdämparen.
Skulle man kunna stifta det här remhjulet och använda det som trigger? Eller är det för liten omkrets
Senast redigerad av Driddler den lör apr 14, 2007 10:44 pm, redigerad totalt 1 gånger.
No real power, Just turboshit! Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
storleken har ingen betydelse egentligen, men ju mindre dim ju nogrannare måste maskinbearbetningen va för att tändpunkterna ska bli inom godtagbar avvikelse mellan cylindrarna.
nån som har en fin bultdelningsapparat ska nog kunna hjälpa dig.
Jens Gustavsson skrev:storleken har ingen betydelse egentligen, men ju mindre dim ju nogrannare måste maskinbearbetningen va för att tändpunkterna ska bli inom godtagbar avvikelse mellan cylindrarna.
nån som har en fin bultdelningsapparat ska nog kunna hjälpa dig.
Kanon! Då ska jag försöka få tag i någon som kan sätta upp den och få exakt indelning. Kan kanske vara bra att tuscha av den lite i svarven samtidigt då den är lite rå.
Hadde tänkt använda insex m6, eller att jag låter någon svarva stift med m6 och lite större skalle.
Jag antar att ni tänkt er stiften på den inre delen mot dampern?
No real power, Just turboshit! Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Var nere i garaget och skulle måtta lite efter jobbet. Då upptäcker jag att det sitter symmetriska hål i svängdingsdämpen. I dessa passar en M8 perfekt.
Det här borde väl funka utmärkt. Har även flera hål för att kunna time´a in det hela ganska nära mot den tänkta sensorplaceringen. Som jag mätt hitintills verkar det som hålen sitter exakt 90 grader.
Vad tror ni?
Senast redigerad av Driddler den mån feb 05, 2007 11:13 pm, redigerad totalt 1 gånger.
No real power, Just turboshit! Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Hämtade ut ett paket på posten idag innehållande rostfria skrvplattor till avgasystemet in och ur turbon.
Snyggt och snabbt jobb
Har även ett triggerhjul som ligger under konstruktion.
Beställde prylar från Summit igår för det nätta priset av 740$ . Det blev ett Holley EFI insug. En fyrports throttlebody,1000CFM med TPS. Och såna där förbannade fuelrails
No real power, Just turboshit! Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???