Vad händer med priserna på muskelbilar?

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Bengan
För mycket laddtryck

Vad händer med priserna på muskelbilar?

Inlägg av Bengan »

Satt o kollade på cars-on-line.com på en hel del kärror och slogs av hur jävulskt mycket priserna gått upp bara sista året..

Visst finns det fortfarande ett o annat fynd, och givetvis fler sidor än den att kika på.. Men bara för nåt år sen va de ju nästan inga bilar som kostade över 70.000 dollar, nu ligger ju var o varannan fin muskelbil av årsmodell 66-70 i den prisklassen.. Finns ju tom Dartar för 300.000 dollar där nuförtiden.. Helt sjukt..

Tror ni de kommer att vända nån gång? Idiot man var som inte köpte nån fin kärra för 10 år sen då de fortfarande var normala priser och ställde den i en lada..
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Fina bilar kommer nog inte tappa i värde, men värdestegring har dragit med sig risiga Dartar, Valianter och Olds F85 förut, idiotpriserna på dem kommer nog dala igen när folk inser att de är ungefär lika coola som en tråkblå Volvo 142... :?
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Cpt Tuttle skrev:ungefär lika coola som en tråkblå Volvo 142... :?

Skitcoola då? 8)
Bengan
För mycket laddtryck

Inlägg av Bengan »

Själv tycker jag iofs ett en frän Dart med Hemi är coolare än en Charger eller Cuda just pga det gått sån hype i de senare..
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende

bra de !

Inlägg av mh »

Gav 9000:- för min 64:a chevelle 2 dr ht, ny lackad och nybesad.. hehehe köpte den 2000
TommyBrand
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av TommyBrand »

ett bra exelmpel är brorsans flickväns plymouth barracuda -73 tror jag, som hon gav runt 40000 för för ca. 10 år sedan och hon fick ett bud i somras på 230000.. snacka om rätt placerade pengar.
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bengan skrev:Själv tycker jag iofs ett en frän Dart med Hemi är coolare än en Charger eller Cuda just pga det gått sån hype i de senare..
Skillnad på en frän dart med Hemi och en söndersupen mattsvart med slantsexa som går på fem cylindrar som man får tanka spillolja i som nån nisse försöker kränga dyrt för att han kallar det för en "rockabillybil"... :roll:
Bengan
För mycket laddtryck

Inlägg av Bengan »

Cpt Tuttle skrev:
Bengan skrev:Själv tycker jag iofs ett en frän Dart med Hemi är coolare än en Charger eller Cuda just pga det gått sån hype i de senare..
Skillnad på en frän dart med Hemi och en söndersupen mattsvart med slantsexa som går på fem cylindrar som man får tanka spillolja i som nån nisse försöker kränga dyrt för att han kallar det för en "rockabillybil"... :roll:
Givetvis.. men en sån Dart kostar inte så många kronor heller :)
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bengan skrev:
Cpt Tuttle skrev: Skillnad på en frän dart med Hemi och en söndersupen mattsvart med slantsexa som går på fem cylindrar som man får tanka spillolja i som nån nisse försöker kränga dyrt för att han kallar det för en "rockabillybil"... :roll:
Givetvis.. men en sån Dart kostar inte så många kronor heller :)
Den SKA inte göra det, men en del verkar tro det... :roll:
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!

Inlägg av T-27 »

TommyBrand skrev:ett bra exelmpel är brorsans flickväns plymouth barracuda -73 tror jag, som hon gav runt 40000 för för ca. 10 år sedan och hon fick ett bud i somras på 230000.. snacka om rätt placerade pengar.
Läste att nån klok man i staterna sa
the prices of mopar musclecars are getting out of control :D
så sant så sant
Bild
Användarvisningsbild
storbäcken
För mycket laddtryck

Inlägg av storbäcken »

Ja vad säjer man :roll: :roll: plötsligt blev 70 000kroners vallefjantar billiga....
http://www.blocket.se/vi/10752489.htm?ca=23_11_s
I´m not picking my nose.. I´m porting my head!!
Bild
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!

Inlägg av T-27 »

storbäcken skrev:Ja vad säjer man :roll: :roll: plötsligt blev 70 000kroners vallefjantar billiga....
http://www.blocket.se/vi/10752489.htm?ca=23_11_s
Ett perfekt ämne att bygga Racebil av :twisted:
Gå in på hemsidan på den där bilaffären så får ni se mer sjuka priser men chevellen är nog rekord han som köpte en för 9000 får vara rätt nöjd
Bild
Jimmy Nilsson
Forumsberoende

Inlägg av Jimmy Nilsson »

Bara att drömma vidare om jänkarna, tror inte priserna kan stiga såpass mycke mer än det är uppe i nu, det är ju inga priser en normal "svensson" har råd med.
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle

Inlägg av 2.3-16 »

Vi har under de senaste årens snackat om just detta i verkstan en del.
Svenska prisutveckligen ter sig lite underlig.

För..jag e med på att cobra mussar,Z28:or,AAR cudor mm skall kosta pengar.
Tillverknings serierna var låga,å det var på många sätt de bilarna legenderna byggdes kring.
Låt oss då säga att det begärs 150 för en vettig tidig Z i sverige(70-73).

Det tycker väl jag iofs e lugnt,men när då en "vanlig" sportcoupe helt plötsligt annonseras ut för 120?
Vad pågår?För i min mening skall sportcoupen röra sig om MAX halva pengarna av Zan.Kika på prisutvecklingen utanför Sverige-där man utan vidare snack gör den åtskillnaden.

Vidare.
Haft ute ngr blänkare om att sälja min Cobra musse sedan en tid tillbax(73a äkta Q kod bil).
Jag vänder på det.
För de annons svar jag fått e ALLT annat än seriösa.
Nej..den går inte för 30.
Nej,jag vill inte byta med en gammal båt.
Nej,inte heller vill jag byta med ngr mattor eller liknande.

Lycksökarna e många,å att höra av sig på det viset e inte "att försöka",det e korkat.
Användarvisningsbild
Dalmasen
För mycket laddtryck

Inlägg av Dalmasen »

Tragiskt att det har blivit så här med priserna men man undrar hur det blir den dagen folk inte kan låna så lätt som det är nu?

För ca 10 år sen köpte jag en Dart - 72 bes,lite trimmad och helt ok skick för 14000:-
Det kan ju jämföras med tex denna http://www.gbgperformance.se/mopar/dart72gold.htm :hihi:
Citat "PowerMagazine": 450 hästkrafter i en 2 liters Volvomotor med bensin som drivmedel är en uppgift ,som man SKA vara tveksam över.Motsvarande effektivitet skulle tex innebära 1575 hästkrafter ur en 7 liters V8 motor.
Skriv svar