hur många hk ungefär tror ni?
hur många hk ungefär tror ni?
Har köpt lite nya grejor till bilen och tänkte ifall ngn som har lite mer erfarenhet kunde uppskatta effekten lite kanske?
b230et (nyrenoverad bottendel)
531 topp, med lite uppputsade kanaler å vx3 kam, orginal ventiler
KKK k26 turbo
egenbyggt grenrör (extraktor typ)
större alu ic med grövre tryckrör
chippad
öppet filter
3" avgas med 1st dämpare
elfläkt
Kommer väl ladda 1 -1,1 tror jag
Dump
ställbart kamdrev
Orginal spridare
Sen om ni kunde slänga upp lite mer ideèr om vad man kan göra här näst,
mvh daniel
b230et (nyrenoverad bottendel)
531 topp, med lite uppputsade kanaler å vx3 kam, orginal ventiler
KKK k26 turbo
egenbyggt grenrör (extraktor typ)
större alu ic med grövre tryckrör
chippad
öppet filter
3" avgas med 1st dämpare
elfläkt
Kommer väl ladda 1 -1,1 tror jag
Dump
ställbart kamdrev
Orginal spridare
Sen om ni kunde slänga upp lite mer ideèr om vad man kan göra här näst,
mvh daniel
Senast redigerad av landin_82 den tor mar 22, 2007 1:28 pm, redigerad totalt 2 gång.
Det är väl framför allt original spridare/motorstyrning, laddtryck och turbon som kommer vara din begränsning. Allt mellan 150-300 hk säger jag.
Du får ursäkta, men jag tror inte någon kommer ge dig ett vettigt svar..
Du får ursäkta, men jag tror inte någon kommer ge dig ett vettigt svar..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Ett riktigt styrsystem borde stå högst på önskelistan.landin_82 skrev:Så jag borde då fixa större spridare å lmm och köpa större turbo å ladda på mer?
Om jag frågar så här.. Hur tunear du in motorn? Eller hur har du tänkt göra det med originalsprutet så det liknar nåt? Hur har du någon aning om vilken förtändning eller bränsleblandning du kör vid olika varv/tryck?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Hade väl försökt köra med orginal sprut så länge som möjligt, Annars har jag väl sett att smt6 (eller vad de heter) är relativt billigt och ska tydligen funka bra? Motorn sitter dock inte i bilen än så den är inte uppstartad, så jag vet inte ngt om förtändningen och bränsleblandningen vid dom olika varven
Om jag omformulerar frågan lite och skriver:
Vad behöves göras på en orginal 740 tic (b230et) för att komma upp till runt 300hk sträcket, Går de med orginal sprut?
Om jag omformulerar frågan lite och skriver:
Vad behöves göras på en orginal 740 tic (b230et) för att komma upp till runt 300hk sträcket, Går de med orginal sprut?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
frågan är bara om det kostar mer att mappa ett orginal sprut 1 gång än att köpa ett typ vems eller liknande som man kan finsjustera gratis hur många gånger som helst
en annan sak är om man måste använda org insprutningen av nån anledning (volvo orginal cupp eller för att klara besiktning??)

en annan sak är om man måste använda org insprutningen av nån anledning (volvo orginal cupp eller för att klara besiktning??)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
om jag omformulerar mig lite igen då
Någon måste ju veta ett motor recept på en b230et/ev ft block som garanterat ger över 300-350hk, ja menar bör ju vara fler här inne som gått över dom hk antalen med en b230? Tänkt inte på budget eller ngt utan bara ett recept som garaterar över 300hk med en bra mappning då såklart

Någon måste ju veta ett motor recept på en b230et/ev ft block som garanterat ger över 300-350hk, ja menar bör ju vara fler här inne som gått över dom hk antalen med en b230? Tänkt inte på budget eller ngt utan bara ett recept som garaterar över 300hk med en bra mappning då såklart

Volvo 745/945 Turbo
Golf mk2 Extremt låg glidarbil
Golf mk1 RWD Projekt
Ford Sierra Xr4i -83
Golf mk2 Extremt låg glidarbil
Golf mk1 RWD Projekt
Ford Sierra Xr4i -83
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 733
- Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
- Ort: Örebro