Bestyckning till PB-908, C4, MM102W
Bestyckning till PB-908, C4, MM102W
Ja de gäller en minimoto, 50cc vattenkyld
kallas både pb-908, C4 och MM102W.
ingen av er som har en sådan?
jagar förgasarbestyckning då den inte går som den ska. testat luftskruven och flytta nålen.
nån stanns mitt i varvregistret bluddrar den och orkar inte varva över det om den har belastning, men är den upppallad så kommer den förbi de varvtalet och når effekttoppen.
tips?
kallas både pb-908, C4 och MM102W.
ingen av er som har en sådan?
jagar förgasarbestyckning då den inte går som den ska. testat luftskruven och flytta nålen.
nån stanns mitt i varvregistret bluddrar den och orkar inte varva över det om den har belastning, men är den upppallad så kommer den förbi de varvtalet och når effekttoppen.
tips?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
mitt i varvtals registret, på vilken gas? fullt?
och är det just efter du gasar fullt eller?
och är det just efter du gasar fullt eller?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Ja det är väl säkert nån keihin eller mikuni kopia på dessa väl?
Som "tumregel"(dumregel) brukar man säga luftskruven=tomgång till kvartsgas, trottelnålen=kvartsgas till trekvartsgas, huvudmunstycket= trekvartsgas till fullgas. Men det överlappar och samarbetar så helt kan man inte styra efter detta.
Men har du provat att höja nålen å de inte hjälpte så är det dags att borra huvudmunstycket, plocka ur å kolla storleken. Eftersom den orkar upplyft, utan belastning, så tycker jag det borde räcka med 0,10 uppborrning. Börja med det å se, läs av stiftet ordentligt efter en stund(varmkörd!) och se om det räcker, annars får du borra vidare.
//Peder
PS. Har du inte borrar i så små storlekar så kan säkert närmaste Mc verkstad låna ut munstycken till dej så du får prova fram rätt storlek(om dom har nåt som passar) DS.
Som "tumregel"(dumregel) brukar man säga luftskruven=tomgång till kvartsgas, trottelnålen=kvartsgas till trekvartsgas, huvudmunstycket= trekvartsgas till fullgas. Men det överlappar och samarbetar så helt kan man inte styra efter detta.
Men har du provat att höja nålen å de inte hjälpte så är det dags att borra huvudmunstycket, plocka ur å kolla storleken. Eftersom den orkar upplyft, utan belastning, så tycker jag det borde räcka med 0,10 uppborrning. Börja med det å se, läs av stiftet ordentligt efter en stund(varmkörd!) och se om det räcker, annars får du borra vidare.
//Peder
PS. Har du inte borrar i så små storlekar så kan säkert närmaste Mc verkstad låna ut munstycken till dej så du får prova fram rätt storlek(om dom har nåt som passar) DS.
Skit i munstycket.
Har en minicross. Den sätter igen huvudmunstycket ofta. Man märker att den kräver lite choke när den är varm. Rensning med ett borr (något mindre) hjälper. Har du choke så testa den som "justerbart munstycke".
Har testat de där me choken, då vill den dö helt på låga varv.
men av mina erfarenheter av mopeder å 2taktare i allmänt så brukar för mkt soppa resultera i "4taktande", känns nästan som om den skulle missa att tända vid just de varvtalet.
men vore stiftet dåligt så borde de ju inte klara av att gå högre i varvtal.
de där me att avläsa stiftet är ett elände, måste lös me kylarn för att få loss tändhatten
ska ta å forsätta justera efter helgen. finns de inga justerbara munstycken som man hade på sachsmoppen?
men av mina erfarenheter av mopeder å 2taktare i allmänt så brukar för mkt soppa resultera i "4taktande", känns nästan som om den skulle missa att tända vid just de varvtalet.
men vore stiftet dåligt så borde de ju inte klara av att gå högre i varvtal.
de där me att avläsa stiftet är ett elände, måste lös me kylarn för att få loss tändhatten
ska ta å forsätta justera efter helgen. finns de inga justerbara munstycken som man hade på sachsmoppen?
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
kolla bränsleslangen.. finns dom som varit veckade
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
http://www.bbmoto.se/ Har ställbart. Vet ej om det passar på din modell.
'Rod02 skrev:http://www.bbmoto.se/ Har ställbart. Vet ej om det passar på din modell.
hade bara till de luftkylda och devar slutsålt.
får spana vidare på va som kan va fel.