Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
VolvoAnton
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51 Blev medlem: ons okt 04, 2006 2:03 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av VolvoAnton » ons apr 11, 2007 4:07 pm
Hej..
Min yamaha yz 250 dör efter ett tag när jag har vari och kört.. den dör för den får för mtk bensin.. men det är orginalbestyckningen på den och det är inge fel på avgasporten? vad kan det vara för fel?
Volvo 240 -75
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890 Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele
Inlägg
av Kirre » ons apr 11, 2007 5:19 pm
för lite gas helt enkelt
njae kan inte nån grej i gasarn ha hakat sej?
VolvoAnton
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51 Blev medlem: ons okt 04, 2006 2:03 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av VolvoAnton » ons apr 11, 2007 5:31 pm
ok.. men jag har kollat förgasarn 5 gånger nu.. och jag har inte hittat nått fel?
Volvo 240 -75
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435 Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:
Inlägg
av * * * NXJ * * * » ons apr 11, 2007 5:49 pm
Det är inte så att den dör pga dålig gnista. Att den blir sämre å sämre när den är riktigt varm alltså. Fel på tändningen, menar jag.
/NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
VolvoAnton
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51 Blev medlem: ons okt 04, 2006 2:03 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av VolvoAnton » ons apr 11, 2007 5:51 pm
Så kan de kanske va.. :S men när jag har köpt ett nytt stift så kan jag köra max 4 km innan den inte vill nått mer.. men om den inte har gjort de då sen när man ska ut och köra den sen så hinner man inte långt innan den blir dränkt igen :S men vad skulle det kunna vara för fel på tändningen då?
Volvo 240 -75
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725 Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:
Inlägg
av Jens Gustavsson » ons apr 11, 2007 7:19 pm
bror hadde en sån -96 , hadde liknande problem och knacka man på cdi:n så gick den igen ett tag
kolla också först alla kablar, skarvar, jordar och så det inte kommer vatten in i svänghjulet.
VolvoAnton
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51 Blev medlem: ons okt 04, 2006 2:03 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av VolvoAnton » ons apr 11, 2007 7:22 pm
Okej.. om jag behöver en ny cdi blir det DYRT.
men jag ska kolla alla kablar och sånt.. kanske att de kommer in vatten i svänghjulet men då borde det bara komma in när man kör? inte när man står still?
Volvo 240 -75
johnny_tuoma
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 54 Blev medlem: ons jan 11, 2006 8:20 pm
Ort: Arvidsjaur
Inlägg
av johnny_tuoma » ons apr 11, 2007 7:41 pm
kan även vara tändplattan som gjort sitt.
men ja skulle tro att de är cdi:n, har sett syndromet förr.
VolvoAnton
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51 Blev medlem: ons okt 04, 2006 2:03 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av VolvoAnton » ons apr 11, 2007 8:54 pm
okej.. aja ska lämna in den på two wheels.. så dom får fixa de där..
Volvo 240 -75
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435 Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:
Inlägg
av * * * NXJ * * * » ons apr 11, 2007 10:35 pm
För mig blev det byte av cdi:n
/NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
VolvoAnton
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51 Blev medlem: ons okt 04, 2006 2:03 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av VolvoAnton » ons apr 11, 2007 10:39 pm
vad gick de på och byta den då? många tusenlappar??
Volvo 240 -75
Johan Posth
Forumsberoende
Inlägg: 710 Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
Ort: Laxå
Inlägg
av Johan Posth » tor apr 12, 2007 10:47 am
Kondensatorn? testat att bnyta den, me tanke på att den blir konstig när den blir varm? och cdi boxen går ju i värsta fall att öppna och kolla efter dåliga lödpunkter och löda om dom, gjorde ja på min dt 125, funkar prima nu!
Johan Posth, Laxå
070-2390054
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725 Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:
Inlägg
av Jens Gustavsson » tor apr 12, 2007 10:57 am
VolvoAnton skrev: vad gick de på och byta den då? många tusenlappar??
2500-3000kr om jag inte mins fel
VolvoAnton
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51 Blev medlem: ons okt 04, 2006 2:03 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av VolvoAnton » tor apr 12, 2007 3:09 pm
Composth skrev: Kondensatorn? testat att bnyta den, me tanke på att den blir konstig när den blir varm? och cdi boxen går ju i värsta fall att öppna och kolla efter dåliga lödpunkter och löda om dom, gjorde ja på min dt 125, funkar prima nu!
de kanske man kan göra.. men jag tror att felet ligger nån annan stans..
Volvo 240 -75
VolvoAnton
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51 Blev medlem: ons okt 04, 2006 2:03 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av VolvoAnton » tor apr 12, 2007 3:10 pm
Jens Gustavsson skrev: VolvoAnton skrev: vad gick de på och byta den då? många tusenlappar??
2500-3000kr om jag inte mins fel
Fy fåsen va mkt pengar..
aja fick den ju hyffsat billigt så..
Volvo 240 -75