diesel mercan - Litet filmklipp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Erik.H.A
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: tis okt 12, 2004 9:03 am
Ort: Lse/ Luleå

Inlägg av Erik.H.A »

Ser OK ut. :) Skaffat nedre remhjulet än?
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Det kan nog bli intressant att se vad det blir av det här till slut :wink:
Har du tänkt köra med vatteninsprutning också?
Jimmy Nilsson
Forumsberoende
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
Ort: Borlänge (Dalarna)

Inlägg av Jimmy Nilsson »

Jag gillar verkligen inte mercor men detdär ska bli intressant att följa!
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

fetn skrev:Ser OK ut. :) Skaffat nedre remhjulet än?
Det vet du att ja int ha gjort! Inte direkt så jag skiter fram ett remhjul... Jag ska först räkna ut vilken dim det ska ha. Sedan skaffa ämne att svarva det av.
j björk skrev:Det kan nog bli intressant att se vad det blir av det här till slut Wink
Har du tänkt köra med vatteninsprutning också?

Nej, det blir ingen vatteninsprutning. Det blir så ruskiga cylinfdertryck med vatten. Å mina stakar pallar int det just nu i sommar iaf.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Hade man varit en 10-del så händig hade man starta trimbutik.

Good work återigen.

Hoppas bara att du inte blir jagad av poppo varenda gång du ska ut å testköra
Behöver du speaker? Hör av dig..
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Tack så mycke marino. Joo, den tanken har snurrat i huvudet. Det vore ju inge skoj om man jämt ska vara rädd när man e ute å glider. Ja får hoppas på att dom e shysst i sommar iaf.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

du lever på marginalerna du :lol:
Så länge man får in bladmåttet imellen så äre ju lugnt :P
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Jovisst att det blir lite trångt har jag igen i sluten. För tillfället e det djävligt att bygga, men sedan när allt e kart e det roligt att titta på när det e tight byggt. Iof så bygger jag inte en bil man ska "titta på", men liks när jag håller på så....








jahapp, då har jag byggt om ic:n. Ena gaveln skulle ju vändas å anslutningarna skulle vara lite annars.


Först kapa lite. Det gick grymt bra med en 0,8mm tjock rondellskiva på rondellen. Skivan köptes på järnaffärn. Jag trodde att den skulle vara skrypnött, men det höll riktig bra!

Bild










Sedan borra lite å slipa ur... Sedan svetsade jag ihop skiten.


Bild







Och så blev det! Ena anslutningen har jag lite svetsning kvar på.
Bild
















Provmontering i karossen.


Bild










..............


Bild



..........
Bild






Å sedan började jag att bygga lite tryckrör. Det blir i 2,5 tums rör för att det får inte plats annars. Det blir nog trångt ändå.



Gera ihop "byxröret" där luften ska väljas att gå direkt in i insuget eller genom kompressorn.
Bild







Här är det uppunktat för att se hur det stämmer.
Bild




Underifrån.
Bild








Röret som ska gå direk in i insuget kommer upp.
Bild








I veckan blev det också så att jag skaffade kopplingen jag ska köra med. Det blev en 707-tryckplatta. Der följde med en organisk lamell, men den ska bytas ut mot en 4puckad sinter. Det känns tryggt att den setupen ska palla enligt sachs 800nm+. Men jag skulle nog törsa garantera att man törs trycka på med 900nm vilken dag som helst...
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6088
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Så här skrev jimmy till mig när jag gjorde tryckrör av avgasrör:

Jimmy skrev:tryckrör i vanligt rör liknar spy, pest eller bajs =)
;)
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Steve skrev:Så här skrev jimmy till mig när jag gjorde tryckrör av avgasrör:

Jimmy skrev:tryckrör i vanligt rör liknar spy, pest eller bajs =)
;)

Ah den pajasen! Han ha då inte ens byggt en bil för såsom så mycke som ens en krona. Han vet helt enkelt inte vad alla delar kosta. Och att det kostar mycket innan slutet, det gör det!
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

vafan. det är väll inga fel på avgasrör?

Det står ju inte massa flaschigt på en kartong när man köper dom men vem bryr sig, passar utmärkt för ändamålet och har oftast rätt dimensioner..

Fortsätt så.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

2,5 tum avgasrör e ju som idealiskt för mitt bygge av tryckrör. billiga åsså går dom att få tag på här på byn. Alu känns så dyrt åsså e det ju dedära att om man upptäcker att man behöver en böj så har man ju nästan inte tid på att vänta för beställning.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

MB 4 ME skrev:
Steve skrev:Så här skrev jimmy till mig när jag gjorde tryckrör av avgasrör:

;)

Ah den pajasen! Han ha då inte ens byggt en bil för såsom så mycke som ens en krona. Han vet helt enkelt inte vad alla delar kosta. Och att det kostar mycket innan slutet, det gör det!
Japp, mycket goda råd brukar man kunna få av dom som inte får ihop en pryl själva.
Dom lixom bygger bilar teoretiskt.

Snyggt jobbat!
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Hehe, ja vet att jimmy läser detta. Så det kan gå. ;) Men han e ju som helt ofarlig.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6088
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

MB 4 ME skrev:Hehe, ja vet att jimmy läser detta. Så det kan gå. ;) Men han e ju som helt ofarlig.
Haha, han ringde och bad mig om ursäkt också :lol: :lol:

Nä, nog med offtopic!
Skriv svar