Men först måste koppla lite till...
Jag har gjort en plåt att montera bakom höger framlampa. (Gissar att original plasten försvann vid ett glödlampsbyte i november 1986, men kan ha fel)

Plåten tjänstgör även som en smärre elcentral.

Här sker nu all styrning av kylfläktar och Oljepumpen, samt övervakningen av oljepumpen.
Att det blev så mycket reläer beror på att jag byggt upp en del logik med dessa.
Så den enda egentliga matningen som sker här är till Oljepumpen, kylfläktarna går nu via bilens original reläer, men styrs från VEMS istället för givarna i kylaren.
Funktionen är tänkt som följande.
Kylfläktar går vid programmerade temperaturer, men bara när motorn går.
De är alltså ihopkopplade med oljepumpens styrning som i sin tur slavar på bränsle pumpen.
Men i och med att kylfläktarna nu är inkopplade till bilens ordinarie system, avlastas dessa när man kör med startmotorn.
Från matningen till oljepumpen går en kabel via nivåvakten, sen till ett relä.
Om detta relä faller så tänds varningslampa i instrumentpanelen.
Lampan tänds ju då alltså både om pumpen ej får spänning eller om nivåvakten indikerar hög oljenivå.
Dessutom sitter här lite extra relä för eventuella tillkommande funktioner som att varva ner oljepumpen på låga motorvarvtal.
Och även kabel för eventuell tempmätare på pumpen.
Vill man får det avancerat (krångligt) så kan man...