7,50 140 med mettis4:a & lenco> startad film sid 99

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Nya bilder. eller iaf en.
Har börjat med grenröret.
Allt efter mina egna funderingar och tankar.
Vill inte förstöra flödet ur toppen så därav lite större rör, sen så passar inget med mindre rör, wastegate, turbofläns osv..

Blev nöjd med röret, bara wastegate uttag och liknande jobb kvar.
Mottryck och temp kuts.

Skall slipa in ringar och diverse delar till underdelen.
Väntar på leverans från Summit.

Äntligen kan jag med glassa i depån och slippa ha minst turbo hehe :doh:
Fick mindervärdeskomplex i borlänge i sommras när Pirre och Kristoffer med 740n var där.

Bild
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Mattz Larsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
Ort: Gävle

Inlägg av Mattz Larsson »

fränt.......
vad är det för dim. på grenröret

Mattz
Användarvisningsbild
sura
För mycket laddtryck
Inlägg: 210
Blev medlem: tor sep 20, 2007 5:56 am
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av sura »

Varför bygga så krångligt rör om du ska plocka en massa effekt?
Vänd på snigeln och bygg raka rör istället, för plats finns ju, och ta in luften genom rutan istället.
Flödet blir mycket bättre.

http://brottomgrottan.se/str/pict0930.jpg

http://brottomgrottan.se/str/pict0931.jpg

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=55845

http://junsele.com/viewpic.asp?id=55846

Några varianter på rör vi körde med, och det funkade väl skapligt :roll: :hihi:
Snabbast i Hallsta Moppers 124 km/h

"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Matz: det är 60mm rör.

Sura: Jag hade att det i åtanke med när jag byggde med.
Tyckte det blev krångligt..
Men jag kan hålla med om att röret ser skit invecklat ut på bild.

Men i verkligheten är det mycket bättre än på bilden.

ser ut som tvåans rör gör världens sväng. det går ner bredvid det röret.

Skall lägga ut mer bilder när jag får riktigt internet.
Sitter på en sunkig 3g lina och tvångskör.

Någon som kan ha en avgasfläns och v-band klämma liggandes till bws480?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Mera bilder. lite mer färdigt
Bild
Bild
Bild
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

Det är som sig bör mao..
när jag såg den där bilen på Tullinge för flera år sedan så hade han juh 2.5" primärpipor =)
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä
Inlägg: 750
Blev medlem: ons feb 22, 2006 10:59 am
Ort: Skellefteå/Piteå

Inlägg av Wezzli »

http://i46.photobucket.com/albums/f122/ ... 000830.jpg

Ser ut som en framåtlutad man som kliar sig i röven, men det ser framförallt riktigt bra ut, omän tjorvigt!
Man vet aldrig, före man vet

Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

haha, jag ser inte mannen haha. men det var ju lite kul att du tycker det.

Ja det blir inga onödiga böjar och extra svängar på detta grenrör (haha, det svänger ju överallt) det jag menar är att jag undvikit att bygga med hela rörböjar, jag har gått genaste och enklaste vägen med primärrören.
Man är ju van att se grenrör som är ihoppusslade i den mån tills man får att 90graders böjar att passa.

Då blir dom luftigare:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Tycker det ser helt okej ut, men varför dubbla wastegate's? Känns over kill du kommer ändå aldrig vilja ligga under 2bar =)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Peppe, du har så rätt:)


Wastegatarna kommer från Kl-racing och är sponsor material.
Det underlättar mycket med två i tillverkningen av grenrör.
Men kan bli krångel i justeringen :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
feffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 235
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:48 am
Ort: Nyköping (aspa)

Inlägg av feffe »

har nu läst nästan hela serien i detta inlägg. helt sjukt vad man får en spark i arslet och får motivation att fortsätta. även om det inte är lika extremt så måsta man börja någonstans och det här är mumma.
nästan så att jag skulle skriva ut alla sidor och ha o läsa i sängen!
"Går du i någon annans fotspår så kommer du aldrig först"
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Feffe, man får tacka:)
Tycker inte att det är direkt mycket som är så ovanligt som någon annan tråd.

uppdaterar lite dåligt, mest pga av att jag saknar helt internet hemma.
Men det har hänt en del till, svetsat klart grenrör, skall dra dit lite förstärkning och små grejer nu, blir bilder sen:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Nya bilder:)
Helsvetsat grenrör.
Skall iväg till Weirdperformance för coating i dagarna.




Bild
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Kjelle.G
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: sön mar 05, 2006 4:13 pm

Inlägg av Kjelle.G »

jag bor granne med dom, kan lämna in det åt dig om det är av intresse och om du tjännar nått på det. Ska själv lämna in mitt gren rör där.

Fränt bygge för övrigt blir ruggit sugen.

Mvh Kjelle.G :thumbright:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Tack för det Kjelle, men jag vet inte vad jag skulle tjäna på det jämfört med att skicka direkt till dom :roll:

Hehe!!

Men nu har det hänt nya saker.
Kolla

www.overboostracing.se
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Låst