Sida 8 av 39

Postat: ons dec 27, 2006 1:32 am
av Tommy Luhr
Limpdjur skrev:Coswortharna är det ju standard att knacka ihop stiften på vid lite ladd så det är ju lätt att prova också, sen om det är nåt med tps'en så borde det kunna synnas på loggarna.

om jag ändå kunde läsa loggar vad nöjd jag skulle bli..

Det är ett välldigt delikat problem faktiskt.
Måste ha excel i mappdatorn som jag verkligen inte har.

har laddat hem officepaketet, det måste köras med deamontools, det funkade ju alls inte på min gamla win 98 dator.
nehej tänkte jag då, då tar jag excel på skiva och lägger in färdig uppackat, nej det gick inte.

Men då tar jag med mig loggfilerna in då till stora datorn.
Jag har ju ändå usb på skit datorn. nej ingen driver för ett vanligt usb minne.
Sen har jag ett gratis minne som jag fått på något håll så någon driver var inte lätt att få tag på..

Ja ja men om jag skickar filerna via ir till mobilen som jag sen får skicka till datorn med..
Inte faaaaaaan funkade det heller.
Nej jag kan ju tydligen bara skicka filer till skit datorn via ir och inte skicka filer större än 2kb till telen från datorn.
Den vill bara inte släppa ifrån sig eller ta emot information.

kör med några platina stift nu i bilen (bosch) skall slänga i ett par vanliga ngk7or imorgon:)

Det är ju oftast på 5000rpm som det händer och jag har svårt att tro att jag har maxvrid vid det varvet.

Brukar hamna runt 4-4500rpm med std kammar
Maxeffekt däremot hamnar runt 5-5500rpm

Men det skall bli kul att testa.
Sen kan jag tillägga att skit avlastningsventilen som sitter org i dom kkk24 aggen suger häst könsorgan.
Sprack nästan direkt.

Postat: ons dec 27, 2006 8:39 am
av Johnny
volvo140turbo skrev:
Limpdjur skrev:Coswortharna är det ju standard att knacka ihop stiften på vid lite ladd så det är ju lätt att prova också, sen om det är nåt med tps'en så borde det kunna synnas på loggarna.

om jag ändå kunde läsa loggar vad nöjd jag skulle bli..

Det är ett välldigt delikat problem faktiskt.
Måste ha excel i mappdatorn som jag verkligen inte har.

har laddat hem officepaketet, det måste köras med deamontools, det funkade ju alls inte på min gamla win 98 dator.
nehej tänkte jag då, då tar jag excel på skiva och lägger in färdig uppackat, nej det gick inte.

Men då tar jag med mig loggfilerna in då till stora datorn.
Jag har ju ändå usb på skit datorn. nej ingen driver för ett vanligt usb minne.
Sen har jag ett gratis minne som jag fått på något håll så någon driver var inte lätt att få tag på..

Ja ja men om jag skickar filerna via ir till mobilen som jag sen får skicka till datorn med..
Inte faaaaaaan funkade det heller.
Nej jag kan ju tydligen bara skicka filer till skit datorn via ir och inte skicka filer större än 2kb till telen från datorn.
Den vill bara inte släppa ifrån sig eller ta emot information.

kör med några platina stift nu i bilen (bosch) skall slänga i ett par vanliga ngk7or imorgon:)

Det är ju oftast på 5000rpm som det händer och jag har svårt att tro att jag har maxvrid vid det varvet.

Brukar hamna runt 4-4500rpm med std kammar
Maxeffekt däremot hamnar runt 5-5500rpm

Men det skall bli kul att testa.
Sen kan jag tillägga att skit avlastningsventilen som sitter org i dom kkk24 aggen suger häst könsorgan.
Sprack nästan direkt.
Om du bara behöver läsa excel dokument kan du ju ladda en enkel "excel reader" från tex. www.download.com :wink:

Postat: ons dec 27, 2006 10:04 am
av Tommy Luhr
tack för tipset:) håller på att ladda hem en sådan pryl nu..

Imorse så lossnade turbon från grenröret haha.

Det blir ju en helt annan kvalit'e (får inte till det rätta tecknet över kvalitE, blir så här kvalit´´e, jävla datorer) på sådana här projekt:)

Men att avgasanslutningar gängar upp sig är ju inge nytt faktiskt, det händer mer ofta än sällan..

skall leta upp lite rostfria muttrar och vrida dit sen..

nu blir det julskina västerviks senap i en härlig smörgås kombination:)

Postat: ons dec 27, 2006 10:41 am
av Tommy Luhr
någon får gärna länka till ett sådant program för jag finner då fan inget som funkar..

Än en gång -Datorer är skit

Postat: ons dec 27, 2006 10:49 am
av Johnny
volvo140turbo skrev:tack för tipset:) håller på att ladda hem en sådan pryl nu..

Imorse så lossnade turbon från grenröret haha.

Det blir ju en helt annan kvalit'e (får inte till det rätta tecknet över kvalitE, blir så här kvalit´´e, jävla datorer) på sådana här projekt:)

Men att avgasanslutningar gängar upp sig är ju inge nytt faktiskt, det händer mer ofta än sällan..

skall leta upp lite rostfria muttrar och vrida dit sen..

nu blir det julskina västerviks senap i en härlig smörgås kombination:)
Mitt fel, dom kallar det "excel viewer" Här är en länk. :) http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=sv

Postat: ons dec 27, 2006 11:12 am
av Tommy Luhr
programet funkade fin fint..... på xp..

Har win 98 i mappdatorn för att ha det dosbaserat till hestec.


kan inte någon skjuta mig?

Postat: ons dec 27, 2006 11:46 am
av S1NN3S
Grymt projekt, har följt de ett bra tag. Keep up the good work.

Här har du lite logviewers till MS.

http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... #logviewer

Postat: ons dec 27, 2006 5:37 pm
av Johan Lindberg
Haha jag förstår frustrationen har haft liknande problem med nätverkskort istället, win98=ingen drivare till det nya nätverkskortet, det hade jag ju iofs på diskett men ingen diskett läsare i den burken bränna skiva då? nä då satt brännaren i datorn med 98 och ingen brännare i andra datorn med diskettstation och internet. man blir ganska less då :-)

Postat: ons dec 27, 2006 5:42 pm
av Johan Lindberg
Förästen kolla så du inte har massa "tändningsspikar" eller resets alltså att antingen att störningar gör att den triggarfel eller att dom gör så att megasquirtet startas om, tändningen ser du ju på loggen också om det blir "spikar". resetsen kan du se längst nere i högra hörnet står antalet resets så då ser du ju om det blir massa sånna i samband med misständningarna. Satt och kika lite på www.msefi.com där verkar det vara många som haft helt schizofrena fel med sånt där som dom fått jävlats med länge innan dom fått bukt med det, en hade kämpat och byggt om tammefan hela kabelhärvan med skärmade kablar och grejjor sen bytte han till avstörda stift och vips gick bilen som en klocka :evil:

Postat: ons dec 27, 2006 7:13 pm
av Tommy Luhr
tack för tipsen:)

skall verkligen ta och kika på de där Limpdjur, låter vettigt.

Men just nu så står det en svettig 240glt som har fått lite portning och vass kam på lyften och blockerar.

Har bytt pump till en från vanlig insprutning på den och den går skit dåligt.. endast med 45graders tändning och halvgas.

nånting säger mig att det måste vara rätt pump på dom där då bränsletrycket är bra mycket mer än en vanlig..

men jag blir cp på alla fel hela tiden....

Postat: ons dec 27, 2006 7:23 pm
av Johan Fahlgren
har du inte en k-jet pump på den? tvivlar å att den går bra med en pump från tex en f-motor..

Postat: ons dec 27, 2006 10:44 pm
av Tommy Luhr
nej det sitter en vanlig 740turbo pump på den..

skulle nog behövas två känns det som

Postat: tor dec 28, 2006 1:17 am
av Johan Fahlgren
du har ingen k-jet pump liggandes då? behöver juh inte vara volvo..men den behöver ett högre tryck för att fungera

Postat: fre dec 29, 2006 1:29 am
av Tommy Luhr
nej har inte en k-jet liggande.. jo en till 140 men det känns som om jag kan ha kvar turbo pumpen då...

skulle tro att pumpen bottnar närsom hellst..

Har ett uppskattat bränsletryck på strax över 4bar+1,5bars ladd =5,5bar
underar vilket flöde en biltema 740turbopumps kopia ger i mängd då? hahahaha



Angående att jag trodde att turbon hade gängat upp sig från grenröret..

Det var ett litet fel där, turbon med fläns hade lossnat från grenrör..

Jag hade inte rätt gas till svetsen när jag svetsade det sist..
körde med argon som skyddgas istället för mison25 som jag kör nu.

Såg ut som det var galvat jag svetsade i men det var det ju givetvis inte..
Konstigt för jag har använt argon förut som skyddsgas utan några problem..

Vill minnas att tig:en var besvärlig med den argonflaskan med..
Kan det bli fel på gasen i en sådan flaska?

ja ja.. gjorde iordning grenröret igen och portade nu upp och byggde med svets för att försöka få lite bättre flöde.

ut och provåkte.. jaha nu spinner det första tre växlarna igen:)
hmm nu laddar den bara 0,7bar istället för 1,0bar.

Jaha avgasmottrycket har kommit tillbaka för att brottas med wastegaten..
Men vart tog ryckningarna vägen som kom vid ett visst varvtal?
Visserligen hade jag bytt till vanliga bp7es stift men jag tror inte dom gör underverk.

så nu är den fit for fight igen :)

Postat: lör dec 30, 2006 3:56 pm
av Tommy Luhr
liten uppdatering..

Har ökat ladd lite till nu.. laddar 1,1bar.. mysigt..

För varjegång man pillar på wastegaten så ändrar motorn karaktär mer och mer..

nu vet jag att inte pumpen orkar med..

Funderar på att bygga ett nytt bränsle system..
med catch-tank bak och två pumpar...

Men det känns lite overkill på en så skabbig 740....

funderar då genast på hur mycket bensin en förpump orkar leverera egentligen..
pallar den typ 350hk och lite till tro..

får ta och söka lite...

kanske skall ta mig i kragen och filma lite ikväll!!!

se om jag lyckas övertala min respektive att man måste göra så:)