Sida 8 av 15

Postat: fre feb 09, 2007 5:50 pm
av Driddler
Hur värdefull information fick ni av denna bromsning?
Och hur mycket mer effekt bedömmer ni att ni trollat ur motorn i jämförelse med 10.8 repan?
Vilka skillnader var det i laddtryck och tändning?

Ett ypperligt bevis på att det inte bara är värsta prylarna som gäller utan framförallt kunskap.

Postat: fre feb 09, 2007 5:55 pm
av Robert Ågren
Grattis!!! Vad var det för laddtryck och motryck i slutet?

Ni glömer väl inte bort att maila resultaten till GIK sen, dom kan säkert behöva nått att fundera över..... :lol: :lol:

Postat: fre feb 09, 2007 6:11 pm
av Driddler
amazing skrev:Grattis!!! Vad var det för laddtryck och motryck i slutet?

Ni glömer väl inte bort att maila resultaten till GIK sen, dom kan säkert behöva nått att fundera över..... :lol: :lol:
Eller varför inte Volvo :wink: Det blir bara sjukare och sjukare desto mer man tänker på det. Närmare 600 hästar i en B20 :shock:

Postat: fre feb 09, 2007 6:19 pm
av dezzan
Grattis till ett Imponerande resultat, det blir enkelt för dig nu att plocka ut rejäla effekter ur V8:an med den kunskapen :shock:

Hoppas vi får se Vegan i sommar med 1000+hp, då kommer det gå fort på riktigt!!!

mvh

Postat: fre feb 09, 2007 6:22 pm
av Evert
GIK :lol: precis som amazing säger, mins ju något om vad dom sagt man kunde klämma ut ur en B20 effektmässigt.

efter att dom sett data på denna bromsning så får dom nog en hel del att fundera över :roll:

Postat: fre feb 09, 2007 6:29 pm
av Göte
Oj oj oj... Grattis till fin fina siffror.

Nu måste ju gamel B20'in späna musklerna ytterligare en gång på 402m :wink:

Postat: fre feb 09, 2007 6:38 pm
av peppe
Driddler: Ang. gissnings tävlingen på effekt så gällde den på 98 oktan och Richard står som segrare med 457whp, tror jag han gissade?

amazing: Haha, vi talade om det då vi stog där, vi skulle helt klart skickat ett mail live från motor nords bromsrum :D

Nåväl, det var en givande dag helt klart. Absolut kul att få följa med, intressant.

Det var nog hur lineupen såg ut, att gammle B20 var med visste väll alla.

Sjukt tufft säger jag och ett stort tack till grabbarna, intressant dag, blev ett par fräna samtals ämnen i bilen ned också.

Glad helg, 506whp sug på den nu Jens :)

Postat: fre feb 09, 2007 6:46 pm
av Driddler
peppe skrev:Driddler: Ang. gissnings tävlingen på effekt så gällde den på 98 oktan och Richard står som segrare med 457whp, tror jag han gissade?

amazing: Haha, vi talade om det då vi stog där, vi skulle helt klart skickat ett mail live från motor nords bromsrum :D

Nåväl, det var en givande dag helt klart. Absolut kul att få följa med, intressant.

Det var nog hur lineupen såg ut, att gammle B20 var med visste väll alla.

Sjukt tufft säger jag och ett stort tack till grabbarna, intressant dag, blev ett par fräna samtals ämnen i bilen ned också.



Glad helg, 506whp sug på den nu Jens :)
Jag gissade på 501 hk på 98 oktan på bakhjul. Jag är inte med i tävlingen, men rätt ska väl vara rätt om du ändå tar upp det? Eller vad menar du?

Vinnaren bör väl vara Palle på 478hk? Eller Fredde på 499,beroende vad han röstat på. Men som sagt jag har inget med diskussionen att göra.

Postat: fre feb 09, 2007 6:58 pm
av kalle_86
504hk var med CSP, tävlingen gällde 98 oktan.

Postat: fre feb 09, 2007 6:59 pm
av Glufsen
Ett stort grattis till Jens som återigen har bevisat att en B20 har potential!

Postat: fre feb 09, 2007 7:07 pm
av Driddler
kalle_86 skrev:504hk var med VSP, tävlingen gällde 98 oktan.
Ok,nu förstod jag,det var med racesoppa. Nu ska jag vara tyst :wink:

Postat: fre feb 09, 2007 7:08 pm
av peppe
Precis, topp noteringaringarna gjordes på CSP soppa och 2.1kg ladd.


Jens får väll skriva och ge er alla info, förstår att ni är sugna på lite feedback. Nu ska jag bara vara tyst jag är tagen och fruktansvärt rädd för B20in så ska jag säga något mer blir det bara fel.

Var knappt så jag klarade att updatera datorn som vi lajvade STS med efter varje pull, man blir svårt eggad =)

Postat: fre feb 09, 2007 7:20 pm
av henkeboi
helt otroligt :shock: ....bara att gratulera!

Postat: fre feb 09, 2007 7:24 pm
av Tommy Luhr
581hk med 15% drivlineförlust.


Grattis Jens:)

Min stora fundering är... vad har du för stakar?

Har för mig du har std stakar.

Manligt som fan...

Postat: fre feb 09, 2007 7:33 pm
av marmander
Att det fanns mkt effekt i den maskin det visste man, men så mkt!!

Är väldigt intresserad av tändmappen, min motor kommer nog inte skilja speciellt mkt från denna om man inte räknar med två burkar till...

Min motor gick ju som bäst på ca 28graders tändning vid 7000rpm och 1,7bars ladd med e85, var landade ni?

Officiellt världens vassaste b20 genom tiderna antar jag?

M-stakar fortfarande?

Stort grattis :D

MVH/
Simon