Simon Jonssons 144 B21 TIC
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hur blit wg rören nu då?
det måste ju rymmas ett liknande system som jag har på min B20?
bäst är att ha korta wg rör!
viltigt bara att de har en liiiten vinkel mot avgserna så inte avgaserna hoppar över hålet på väg mot turbon. men man vil inte förstöra collektorn heller
det måste ju rymmas ett liknande system som jag har på min B20?
bäst är att ha korta wg rör!
viltigt bara att de har en liiiten vinkel mot avgserna så inte avgaserna hoppar över hålet på väg mot turbon. men man vil inte förstöra collektorn heller

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
Jag har tillgång så att jag kan pressa egna trattar, dock inte fullradie.
Röret brukar ju vilja spricka där det är svetsat,när man presssar för mycket. Jag pressade en massa trattar för ett par år sedan.
Nu när jag lejt bort grenröret för att man inte har så mycket garage tid så kan det ju va kul att göra nått från grunden.
Röret brukar ju vilja spricka där det är svetsat,när man presssar för mycket. Jag pressade en massa trattar för ett par år sedan.
Nu när jag lejt bort grenröret för att man inte har så mycket garage tid så kan det ju va kul att göra nått från grunden.

Tipps när du pressar för att det inte ska spricka är att slipa kanten väldigt slät så det inte finns några brottsanvisningar, ha inte allt för stor radie på pressverktyget och smörj väldigt mycket och pressa långsamt på slutet då ska det funka, jag har spräckt fler trattar än vad jag gjort rätta innan jag lärde mig hur man skulle göra för att få till dom till fullradie.
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
Nu har jag provmonterat grenröret från Ajden. Det passade otroligt bra.
Det tog på två ställen som jag redan visste om innan jag fått röret.
Men det fixades på två minuter med slägga och rondell.
Nu ska jag bar bestämma hur och var jag ska ha wastegate placering och sedan skicka tillbaka det på helsvetsning.
Visst har jag det bra


Det tog på två ställen som jag redan visste om innan jag fått röret.
Men det fixades på två minuter med slägga och rondell.
Nu ska jag bar bestämma hur och var jag ska ha wastegate placering och sedan skicka tillbaka det på helsvetsning.
Visst har jag det bra




Mycket stiligt 

MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Blir bra, snygga motorfästen förresten 

7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
jo det är ju gott om plats när man inte har några innerskärmar.
Har man inte tid att bygga ett grenrör själv, så ska man snacka med Ajden. Han bygger som man själv vill ha det.
Jo motorfästerna vart ju bra , tack fredde. Dom lysser ju av med vit grundfärg
Ska svetsa fästen till laddluftkyllaren, sen ska jag slipa och måla hela framdelen grå (ram, framvagn, torpedväg mm.)
Har man inte tid att bygga ett grenrör själv, så ska man snacka med Ajden. Han bygger som man själv vill ha det.
Jo motorfästerna vart ju bra , tack fredde. Dom lysser ju av med vit grundfärg

Ska svetsa fästen till laddluftkyllaren, sen ska jag slipa och måla hela framdelen grå (ram, framvagn, torpedväg mm.)

ser grymt ut Simon.

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
välldigt snyggt 
wg anslutnigen vart presis som vi ville ha den.

wg anslutnigen vart presis som vi ville ha den.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/