Simon Jonssons 144 B21 TIC

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Jo det var en del rör där, glömde skriva att det var en storleksgämförellse mellan ett lanca rör och ditt.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur blit wg rören nu då?

det måste ju rymmas ett liknande system som jag har på min B20?

bäst är att ha korta wg rör!

viltigt bara att de har en liiiten vinkel mot avgserna så inte avgaserna hoppar över hålet på väg mot turbon. men man vil inte förstöra collektorn heller :)
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Jag tänkte skicka med en wg fläns så får ni punkta dit den där ni vill ha den. Ett lämpligt ställe borde vara upp framför turbon, om det nu finns platts för huven.

Har flänsar och en gammal b20 topp liggandes så jag kan göra ett sånt här rör som passar på b20 direckt.
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Oj vad man längtar tills man får provmontera röret.
Ska snart rulla in bilen i garaget och börja bygga insuget.
Bild
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Ska jag skicka med 4st sånna här på en gång när jag skickar upp röret?
42 eller 48 inv?
Bild
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Jag har tillgång så att jag kan pressa egna trattar, dock inte fullradie.
Röret brukar ju vilja spricka där det är svetsat,när man presssar för mycket. Jag pressade en massa trattar för ett par år sedan.
Nu när jag lejt bort grenröret för att man inte har så mycket garage tid så kan det ju va kul att göra nått från grunden.
Bild
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Tipps när du pressar för att det inte ska spricka är att slipa kanten väldigt slät så det inte finns några brottsanvisningar, ha inte allt för stor radie på pressverktyget och smörj väldigt mycket och pressa långsamt på slutet då ska det funka, jag har spräckt fler trattar än vad jag gjort rätta innan jag lärde mig hur man skulle göra för att få till dom till fullradie.
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Nu har jag provmonterat grenröret från Ajden. Det passade otroligt bra.
Det tog på två ställen som jag redan visste om innan jag fått röret.
Men det fixades på två minuter med slägga och rondell.
Nu ska jag bar bestämma hur och var jag ska ha wastegate placering och sedan skicka tillbaka det på helsvetsning.
Visst har jag det bra :)

Bild

Bild
Bild
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Mycket stiligt :thumbright:
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

Det är smidigt utan innerskärmar :)
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Blir bra, snygga motorfästen förresten :wink:
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

jo det är ju gott om plats när man inte har några innerskärmar.
Har man inte tid att bygga ett grenrör själv, så ska man snacka med Ajden. Han bygger som man själv vill ha det.
Jo motorfästerna vart ju bra , tack fredde. Dom lysser ju av med vit grundfärg :)
Ska svetsa fästen till laddluftkyllaren, sen ska jag slipa och måla hela framdelen grå (ram, framvagn, torpedväg mm.)
Bild
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

ser grymt ut Simon.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Då var röret klart med wg utgång och helsvetsat. Det enda som är kvar är att blästra av det, sen är det bara för Simon att göra klart resten.

Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

välldigt snyggt :thumbright:

wg anslutnigen vart presis som vi ville ha den.
Skriv svar