Japp det var bara min nybörjaridioti som spökade, jag försökte dra 45nm på en bult som endast skulle dras med 24nm, trofan att det spökade, som tur var fattade jag att något var galet så jag försökte inte dra mer så gängorna överlevde.
Det är ju roligt med alublock i och med att det sparar vikt men med järnblock hade det inte gjort nåt fast du dragit till momentskaftet kröktes. Fördelar och nackdelar med allt.
Ser väl bra ut annars men oljade du kammarna innan du monterade "överfallsbryggan"?
Idag så provmonterade jag det färdigsvetsade grenröret/downpipen som Mac svetsade klart i helgen. Det visade sig vara bra förutom att det har slagit sig så förbannat, så jag for upp till SGR, Gordon närmare bestämt och han kommer plana det i veckan.
Ang min oljeretur så mätte jag upp avståndet idag, hela 10CM! Fan det ska ju inte vara några problem alls, har varit nervös som fan för vi mätte inte upp avståndet utan det blev där det blev så att säga..
jonas_linder skrev:jag skulle nog blästra det grenröret invändigt innan jag började använda det Mycke löst i det!
Självklart ska det blästras, en satans massa porer överallt är det..
Bra! Måste ju skriva att jag gillar bygget också, läste mitt inlägg så här i efterhand och det såg väldigt negativt ut Var inte alls meningen, tråkigt att rasa turbon på något sådant!
www.trepix.net - I'm not driving fast, I'm flying low...
Har inte haft någon färg, det är däremot blästrat. Det är vanligt svartstål.
Såhär någonting kommer troligen tryckröret att gå över motorn.
Den interna wastegaten kommer att stängas genom att svetsa den tredje bulten som skall gängas in så långt det bara går för att hålla maximalt tryck mot öppningen.
calle Bengtsson skrev:kul att det går framåt, jag skulle ta bort Rören på turbon å ersätta med Banjo nipplar å ansluta Vattnet där det är taget Orginal
jag gjorde så på Min har Garret T4/t3 på min 855,, köpte Silicone slang,
Funkar fint
Jag kommer inte ihåg hur det går orginal.. Vadis hjälper mig föga.
Om du vill får du gärna markera på bilden jag har lagt upp =)
Idag har det gått lite frammåt, var på hydraulikfirman och fick mig en olja-in-slang pressad, 375 jävla riksdaler slutade den på men då tog det en stund att gänga oljeflänsen och vi provade lite olika kopplingar så jag antar att han tog ut timpenning också. Struntsamma nu är oljan löst och den pallar 330bar (haha).
Vi provpunktade i orginalretur-materialet och det visade sig att det gick bra att svetsa i så nu måste jag bara fixa 3-fas hemma i garaget så kan jag göra det själv (var och hämtade svetsen jag köpte av Mac idag)..
Några bilder ifrån idag.. Kunde tyvärr inte använda en 90graders-koppling på oljeflänsen så det fick bli en banjokoppling och då var jag tvungen att ha en massa brickor dels för att gängan är för lång på banjo-bulten och för att skruvskallarna som håller oljeflänsen mot turbon bygger uppåt mot banjon.