Sida 8 av 33
Re: hej
Postat: fre okt 05, 2007 5:22 pm
av Ken-1
phonic skrev:calle Bengtsson skrev:löste du det med bulten??
Japp det var bara min nybörjaridioti som spökade, jag försökte dra 45nm på en bult som endast skulle dras med 24nm, trofan att det spökade, som tur var fattade jag att något var galet så jag försökte inte dra mer så gängorna överlevde.

Det är ju roligt med alublock i och med att det sparar vikt men med järnblock hade det inte gjort nåt fast du dragit till momentskaftet kröktes. Fördelar och nackdelar med allt.
Ser väl bra ut annars men oljade du kammarna innan du monterade "överfallsbryggan"?
Mvh Kenneth
Postat: lör okt 06, 2007 5:37 pm
av auspuff
Postat: mån okt 08, 2007 8:42 pm
av auspuff
Postat: mån okt 08, 2007 9:01 pm
av jonas_linder
jag skulle nog blästra det grenröret invändigt innan jag började använda det

Mycke löst i det!
Postat: mån okt 08, 2007 9:08 pm
av auspuff
jonas_linder skrev:jag skulle nog blästra det grenröret invändigt innan jag började använda det

Mycke löst i det!
Självklart ska det blästras, en satans massa loppor överallt är det..
Postat: mån okt 08, 2007 9:33 pm
av jonas_linder
phonic skrev:jonas_linder skrev:jag skulle nog blästra det grenröret invändigt innan jag började använda det

Mycke löst i det!
Självklart ska det blästras, en satans massa porer överallt är det..
Bra! Måste ju skriva att jag gillar bygget också, läste mitt inlägg så här i efterhand och det såg väldigt negativt ut

Var inte alls meningen, tråkigt att rasa turbon på något sådant!

Postat: mån okt 08, 2007 9:36 pm
av auspuff
Det är lungt jag förstod det
Bara bra att folk påpekar, därför jag tar så många bilder, det är ju första gången jag rör en motor så det är mycket som kan gå fel!
Postat: ons okt 10, 2007 6:15 pm
av auspuff
tjena
Postat: fre okt 12, 2007 10:20 pm
av calle Bengtsson
kul att det går framåt, jag skulle ta bort Rören på turbon å ersätta med Banjo nipplar å ansluta Vattnet där det är taget Orginal
jag gjorde så på Min har Garret T4/t3 på min 855,, köpte Silicone slang,
Funkar fint

Postat: lör okt 13, 2007 6:34 am
av larsat
tja va haru haft för färg på grenröret? eller blir man lurad av bilderna? såg svart ut?

Postat: lör okt 13, 2007 11:57 am
av auspuff
Har inte haft någon färg, det är däremot blästrat. Det är vanligt svartstål.
Såhär någonting kommer troligen tryckröret att gå över motorn.
Den interna wastegaten kommer att stängas genom att svetsa den tredje bulten som skall gängas in så långt det bara går för att hålla maximalt tryck mot öppningen.

Postat: lör okt 13, 2007 1:45 pm
av M Bengtsson
Tryckrör över motorn?? Hur ska du få plats med IC då?
Postat: lör okt 13, 2007 3:53 pm
av auspuff
Killroy_swe skrev:Tryckrör över motorn?? Hur ska du få plats med IC då?
Intercoolern kommer sitta uppochner.
Den mäter 77cm i bredd och 10cm i tjocklek så den tar lite plats.
Re: tjena
Postat: lör okt 13, 2007 4:25 pm
av auspuff
calle Bengtsson skrev:kul att det går framåt, jag skulle ta bort Rören på turbon å ersätta med Banjo nipplar å ansluta Vattnet där det är taget Orginal
jag gjorde så på Min har Garret T4/t3 på min 855,, köpte Silicone slang,
Funkar fint

Jag kommer inte ihåg hur det går orginal..

Vadis hjälper mig föga.
Om du vill får du gärna markera på bilden jag har lagt upp =)

Postat: mån okt 15, 2007 9:29 pm
av auspuff
Idag har det gått lite frammåt, var på hydraulikfirman och fick mig en olja-in-slang pressad, 375 jävla riksdaler slutade den på men då tog det en stund att gänga oljeflänsen och vi provade lite olika kopplingar så jag antar att han tog ut timpenning också. Struntsamma nu är oljan löst och den pallar 330bar (haha).
Vi provpunktade i orginalretur-materialet och det visade sig att det gick bra att svetsa i så nu måste jag bara fixa 3-fas hemma i garaget så kan jag göra det själv (var och hämtade svetsen jag köpte av Mac idag)..
Några bilder ifrån idag.. Kunde tyvärr inte använda en 90graders-koppling på oljeflänsen så det fick bli en banjokoppling och då var jag tvungen att ha en massa brickor dels för att gängan är för lång på banjo-bulten och för att skruvskallarna som håller oljeflänsen mot turbon bygger uppåt mot banjon.
