Sida 8 av 9
Postat: tor maj 07, 2009 5:20 am
av lord_nordkvist
haha jasså, ditt aber..
nee skulle haft nå bojjsänke till sommarn

Postat: tor maj 07, 2009 8:42 am
av Stener
Hahaha

Postat: sön maj 31, 2009 8:59 pm
av stecka
Jaha sakta men säkert så händer de grejjer. motorn ur gammelbilen idag de som kommer hända med den är att den kommer få en ny vevaxel lite mer volym samt ökat kompf blir nog fint som snus.
nya kärran ska besiktas på tisdag morron sen ska allt flyttas över så de finns att göra framöver.

Rovan

Postat: sön maj 31, 2009 10:23 pm
av Martin H
fan vad ni jobbar på då

ni ska inte skippa det där med veven o lyfta i en ls1:a på engång, mr M såg ju lite sugen ut igår

Postat: sön maj 31, 2009 10:37 pm
av stecka
Hehe så mkt har de inte hänt eller jo för att vara oss så har de väl det
Jo han satt å surrade om de idag eller han va lite småsugen på jänk

sa han iaf.
å va är de han brukar säga varenda kväll vi är ute å glider vart e alla rägers fan måste ju få dra några rägers
Postat: tis jun 02, 2009 1:08 pm
av stecka
Besiktad med blankt papper

härligt.
Även leakdown testat m20in verkar ok blåste lite väl mkt på 2 burkar ur avgasventilen.
Postat: tis jun 02, 2009 1:41 pm
av Turbokoftan
Härligt, man får grattulera till blankt papper gick inte riktigt lika bra för mig sist =)
Ska du byta vev nu mitt i säsongen? =)
Postat: tis jun 02, 2009 1:49 pm
av Stener

Inte sett någon uppdatering ifrån Lit på ett tag nu så det är kul att det går framåt för någon iaf

Postat: tis jun 02, 2009 3:19 pm
av stecka
Jo det är riktigt skönt att den är igenom finns inget värre att man måste ordna till en massa skitfel som det oftast blir. Besiktningskillen sa du far inte hem och trimmar nu

nejdå nejdå.
ja det känns som man är ute lite sent

man skulle ha varit klar för ca 2-3 mån sen.
Ja de verkar dött på dom andra projekten så nån måste ju

Postat: tis jun 02, 2009 11:30 pm
av lord_nordkvist
haha, ja de vaju ingen konst.. de vaju nästan så dom öppnade båda portarna samtidigt så de bara va att glida sakta genom lokalen med rutan nera, all personal på knä bugandes och höll fram pappret som man bara tog i farten..
ne de är klent me uppdateringar i lit sidan nu.. har varit lite stiltje men de kommer snart ett par stycken på lite olika håll, hoppas ja

Postat: ons jun 03, 2009 8:41 am
av stecka
Ja men de va nog tack vare att dom såg dig eller kände lukten å blev tvungen att vädra ut de.
Ja va fan du ska ju mest hålla på å stajla till bruksbilen

som om de skulle va viktigare.
Postat: ons jun 03, 2009 3:30 pm
av Jocke E
Jag orkar inte uppdatera för det tar 20 min för min dator att ladda upp en bild.

Postat: fre jun 19, 2009 7:56 am
av stecka
Jaha lite hare hänt blocket va skrot,blocket spräckt.
så en ny bottendel fixas fam nu. toppen flödad martin har alla nuffrer han får fylla på då han kan slita sig från v8 an

annars går de ganska segt med allt .
Postat: sön sep 06, 2009 11:15 pm
av stecka
hopp nu rullar de på lite igen med förhoppningen att starta innan snön kommer å åka lite.
framvagnen med bussningar och 750 bromsarna sitter på plats, bränslerören på plats, iveckan ska jag svetsa fast camberjusteringen på bakvagnen och montera dit den. så snart börjar de roliga att plocka ihop motorn.
Postat: mån sep 07, 2009 8:21 am
av Turbokoftan
Härligt att det blir framsteg!
Du får gärna lägga upp någon bild på bromsarna, såg här om dagen en på ppf från luleå som åkte med 750 bromsar också. Det såg redigt ut!
Passar oken bolt-on? Vad för skivor kör du med och vilken dia är det på dem, mods? Blev även nyfiken på camberjusteringen, är det liknande ingrepp som de kör med på e30 bakvagnen som t.ex. Peppes?
/Koftan