Som alla kanse har märkt så har tråden stått stilla nu ett tag. anledningen är att bilen har fått smakat på ett djupt dike,
så den ligger på skroten ihop pressad
Men men så är livet. Men en ny bil rullar, så mappning blir nu till veckan , denna gång är det lite mer grejjer att leka med, te.x shiftcut,lunch,G-mätare ska även försöka lägga upp lite bilder
MVH// Thomas
Svetsar rostfritt,alu,svartstål. Bara slå en pling
Tel: 072-5178899
JonasLinder skrev:Fint bygge!
Är imponerad över att du fixat igång en ny bil på så kort tid.
Fortsätt så,så kanske vi kan ta ett rejs nån dag
Tackar:D men kan lova att det blev ett antal garage timmar! sen så har jag fått hjälp av bla, danne så det är därför det gick så fort
om du ska utt i helgen så kan du juh höra av dig !
Nicke Nyman skrev:Hur gick de för er igår med laddtrycksstyrningen?
MVH
joda den funkade klockrent! men min turbo börjar vara lite för liten nu så det var nog det som var det största problemet
ska försöka betala dig i morrn.
Danne: Lägg bilderna på photobucket.com, skapa ett konto och ordna lite.
Turbon är en HX40 med 58 mm in och 14 cm² avgashus. 1680 cc/min spridare på 3.5 bar grundtryck med 65% dutycycle (lambda 0.82) och lagom utomhus-temp i insuget på 1.7-1.8 bar laddtryck. Fyllnadsgraden på motorn började sjunka märkbart vid 6000-7000 varv när vi höjde laddtrycket, den ville inte ta emot luften. Fungerade bättre på 1.5 bar @ 7000 rpm.
Någon som vill uppskatta effekt?
Det rör på sig och jag har höjt tändningen så högt jag vågat på högre varv (22 grader vid 6500 rpm och 1.8 bar). Det borde vara 4.5 liter etanol i minuten som går åt..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Såg ut att gå riktigt bra 740in din
Är ganska sugen på att åka din bil också, så om jag bjuder dig på en tur i e30in så kanske du kan bjuda mig på en tur
Vi får helt klart styra upp lite körning i helgen!
Danne: nu funkar den som väntat,men jag måste jag tackar så mycket för alla timmar i garaget + att fordkylaren som du hadde,den gjorde jobbet
Mattias: man är juh ganska så sugen på en runda på motornord, men det känns som att det är onödigt att slänga en massa pengar på en bromsning av detta consept när jag ska köra max 2 månader till. sen blire annan turbo (hx50 19# eller gt40-42) nyttgrenrör,omslipade kammar, toppen ska få sig en riktig genomgång. så en bromsning får nog bli till våren
Jonas: en provtur ska nog gå att årdna! men vi får väll höras till helgen då