Sida 8 av 36
Postat: mån mar 03, 2008 9:45 pm
av peppe
Kanske inte ska säga att jag vet hur det känns, jag han ju köra 20 minuter innan hela världen rasade samman i höstas
- Nya tag, denna maskin kommer bli grym!!
Postat: tis mar 04, 2008 11:26 am
av Jens Gustavsson
Danne skrev:HAVERI!!
Värre än så här kunde det inte bli vi hann bara mappa motorn på låglast och vid första riktiga körningen med låg tändning 23grader och 1,3bar laddtryck och 6250 varv sköt vi toppen ut mot en vattenkanal på både 2:an o 4:an, så man kan säga att det blev ett misslyckande(har analyserat felet), men det verkar då finnas ordentligt med mos i motorn i allafall då den första och enda körningen resulterade i 541hk och 610nm omappad på högre varv(gick rejält fet) och med den låga tändningen. Det är bara att ta nya tag och fixa till allt som gick fel, tråkigt men sant vi höres vidare.
Danne
flög packningen eller toppen?
vad tror ni var felet, tändning, spikning eller hydra problem på den feta blandningen?
Postat: tis mar 04, 2008 12:56 pm
av Fredde Johansson
Både topp och packning rök, en liten tankevurpa med squishen....Ny packning,ny topp,nya friska tag & ny bromstid

Postat: tis mar 04, 2008 1:00 pm
av Jens Gustavsson
Tyzzon skrev:Både topp och packning rök, en liten tankevurpa med squishen....Ny packning,ny topp,nya friska tag & ny bromstid

vart det för nära mellan toppen och kolven ?
tror man ska ha typ en 2-3mm på en metanolmotor som eran för att slippa problem med hydral lås på höga laddtryck.
tror det optimala vore en kolv som är svarvad konisk (som förbräningsrumet på en 2T) så det är ca 2mm mellan kolv och topp längst mot cylindern sen 10mm in mot centrum ca 2.8-3.5mm så trycks oförbränt metanol in mot förbränningsrummet istället för att slå i mot toppen.
vad blev det för skador på toppen?
sen ska man max ha ca 10mm squish area på kolven som denna. kommer nog att ta hem nåra sånna här B230 kolvar senare?

Postat: tis mar 04, 2008 8:42 pm
av Tommy Luhr
fullcirkel med reversed dome tycker vi om
Japp jobba på nu pojkar och via att mettis is the shit

Postat: ons mar 05, 2008 5:51 pm
av micke999
synd kunnde ha blivit en riktigt trevlig maskin
Postat: ons mar 05, 2008 6:48 pm
av Fredde Johansson
micke999 skrev:synd kunnde ha blivit en riktigt trevlig maskin
KOMMER att bli en trevlig maskin!!!!!!!

Postat: ons mar 05, 2008 6:54 pm
av mattias
Tänkte just säga detsamma, va fan.
Det är ju en del jobb, men det är bara att bita ihop och fixa.
Postat: ons mar 05, 2008 9:07 pm
av ximon
Detta bakslag är nog inte något som stoppar detta team!
Som det lät på Danne under hemfärden kommer den vara ihop igen innan en annan hade plockat isär

Postat: ons mar 05, 2008 9:41 pm
av TCN-JONNO
Trist med ras. Kämpa på med nya friska tag!
Postat: tor mar 06, 2008 9:36 am
av Jonas Ohlsson
Postat: tor mar 06, 2008 1:09 pm
av micke999
Tyzzon skrev:micke999 skrev:synd kunnde ha blivit en riktigt trevlig maskin
KOMMER att bli en trevlig maskin!!!!!!!

okej kommer bli då!!när är nästa tid bokad då??
Postat: tor mar 06, 2008 1:34 pm
av Fredde Johansson
micke999 skrev:
okej kommer bli då!!när är nästa tid bokad då??
inom snar framtid.......
Postat: tor mar 06, 2008 2:21 pm
av Mattz Larsson
har ni utrönt var för det vart haveri?
Mattz
Postat: tor mar 06, 2008 8:25 pm
av TelferMicke
Mattz Larsson skrev:har ni utrönt var för det vart haveri?
Mattz
Jepp! Det är under justering... och modifiering...
