Beställde nyss en ny 4-pucks sinter och en 618 platta nyss till min volvo, men fick ett svar direkt på tråden på garaget att sinterlameller från KL bara va skit å slirar direkt?
Gjorde misstaget innan att inte svarva svänghjulet så slirade sönder svänghjul osv.. (stort misstag..)
Men nu med nya saker igen så ska allt mätas upp å svarvas så ja får max tryck..
Men som sagt, vart ju lite tvekis när man för höra att dom är skit... någon här som säger annat? http://shop.klracing.se/sv/artiklar/kop ... -puck.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nån som vet en bra tryckplatta som passar på dubbelmasse svänghjulet på en skoda Felicia diesel ?
lamellen är fin men tryvkplattan verkar inte hålla emot ordentligt då de slirar när laddet kommer.
Ja det klarar den, med Sachs Performance organisk (den klarar mer) har vi bromsat nästan 900nm utan slir. Klarar även av mer temperatur än en original lamell.
Skicka pm eller mail om du är intresserad, vilken splines osv du har så kan jag kolla pris åt dig.
Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
Hej.
Har en OM605 med mekanisk pump 6mm element påställd till 120m3 och en holset hx35 i min 190D. 5-växlad låda från en -98 C180 med dubbelmasse svänghjul och orginal koppling.
Lamellerna slirar när turbon börjar ladda.
Har hört att tryckplattan från sprinter är kraftigare så att inte lamellerna kan slira med min kombination.
Stämmer det och passar sprinter tryckplatta och lameller på mitt dubbelmassesvänghjul eller måste jag ha sprinter svänghjul också?
Vilken koppling och svänghjul rekommenderar ni mej?