camaro 7.50 chassi

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

Inlägg av tim gustavsson »

sådär ja! nu är dom hemma!!!

gör lite smygreklam till street&strip bara för det är en grym tidning :twisted:
Bild

en tum(me) :hihi:
Bild

Bild

tycker dom ser riktigt fräna ut
Bild

packningar å pinnbult sats, slinker in klistermärkena ja fått av s&s med, skit schysst :!:
Bild
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

Ser kanon ut :thumbright: , hojjta till när d blir uppstart!
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
LarC

Inlägg av LarC »

stroker_tim skrev:
LarC skrev:Då lär ju du vara i garaget i helgen? Kanske man kan dimpa in på en titt imorrn om man är i stan?
tjena larc! hehe nja tyvärr inte i helgen..tjejen kommer ner i idag från borlänge :D
så det blir inge garage för mig faktiskt i helgen..men kan du i vecken vore det skoj :!: annars finns nästa helg!
Ja men i veckan ska det funka. Jobbar fömiddag så har ju hela eftermiddag/kvällarna på mig.

Riktigt fina toppar :thumbright:
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

kanon! hör bara av dig nån gång då det passar :) du har ju mitt nr :wink:
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

lite petting till helgen är ju fint :hihi:
Bild

prov monterade topparna i dag efter att ja vinkat tjejen hej då på perongen :)
Bild

men tror inte min arp pinnbult sats passar någe bra..dom verkar bli för långa! skit
Bild
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

Sweet, ser att du blitt cheva frälst också :twisted: , vart gadda du dig?
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

Rydberg skrev:Sweet, ser att du blitt cheva frälst också :twisted: , vart gadda du dig?
det var några år sedan :twisted: lucky seven,där har ja gjort alla
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende

Inlägg av Klabbe Persson »

Fina toppar det där :) Det är kul med stora paket.
Gillar verkligen bilen din me, det är väl bara en stoor snurra eller 2 som fattas ;)
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

klabbe: tackar! du har inte hört nått om patriot heads??? dom ska vara rätt nya på marknaden så vore ju kul med lite info om dom :D
aa sen saknas det inget på denna motor :hihi: turbo installation väger för mycket :twisted:

har iaf kommit fram till att pinnbult satsen ja har fått är fel :( det saknas 4st pinnbultar :thumbdown: det måste ju ha missats när den förpackats! :?: kan inte vara så vanligt..
Bild

prova att montera v-pumpen med..ska fixa rätt bult på jobbet imorn.
men när ja fått rätt bultsats så ska ja dra ihop allt å kolla avstånd åså mellan topp å kolv, ventil kolv.
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende

Vad jag sett är endast lite snabbt på yellowbullet.com, och där skriver dom bara "chinese junk" :roll:
Men vad jag kan se av dina bilder så ser dom mycket bättre ut än mina gamla ProComp kina toppar som var rätt så mycke förskjutna i gjutningen, kärnan i formen var förskjuten, så att sätena och styrningarna satt inte mitt i kanalen eller vad man ska säga. Svårt o förklara. Men själva tätheten i gjutningen var riktit fin på just dom iaf.
Men de e bara o prova, är ju det ända rätta.
Får man fråga vad dom ligger på i pris?

Här är en länk från yellowbullet där jag sökt på Patriot heads:
http://www.yellowbullet.com/forum/searc ... id=1869883
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

ofan..låter kanske inte helt bra, men dom har visst varit slut sålda i usa vet ja..fick vänta flera månader pga av det,borde ju vara ett bra tecken tycker man ju,fast det är ju lite ryktes vägar man hört det så

iaf kosta dom 17900kr med 700" fjädrar..ja har bytt dom till 800" nu vart billigare att köpa 800" fjädrarna lösa än att dom var monterade.

ska kolla din sida du nämnde..kul att nån vet nått om dom iaf! du vet ingen som kör/kört med dom,som du kän?
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

hitta den här länken med dom..det är ju som sagt kina men den bra sorten enligt dom på sidan,som verkar ha provat lite skit me dom :roll:
http://www.performanceboats.com/html/fo ... hp?t=22629

kika lite där..det verkar som om dom sågar comp topparna :!:

ja vet också att chevy high performance mag använde patriots heads till en av sina 496or..och dom var positiva, jäkligt positiva av resultatet :D

alltid bra att veta ris&ros.
Senast redigerad av tim gustavsson den tis dec 09, 2008 11:46 am, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende

Ja det är ju bara o prova rent skit är de säkert inte. är dom bara gjutna vettigt så går ju allt o lösa.
Har en polare som handlar med mycke prylar o som har hållt på med dragracing i många år, han hade hem ett par toppar, till bb kommer inte ihåg om de vart comp eller patriot, men dom var iaf mycke bättre än dom comp toppar jag hade. Dom har tyvärr inte kommit på motorn dom är tänkta till så mer vet jag inte än.

Priset är ju inte helt hemskt, även om de e mycke pengar. Men kan tänka mig att motsvarande AFR, Dart osv kostar en del kosing till. Har alldrig kollat på bb grejor, dom e så stora o klumpiga :wink: :hihi:

Ris o ros är alltid kul o veta. Men jag tycker du gör helt rätt i o testa.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

jo ja flundra ju på ett par pro 1 först såklart..23900 skulle dom kosta, skiljer 6000 på dom 2.. så vafan!tyckte ja kunde chansa :roll: hade ju sett dom i chevý som sagt 8)

update 9/12
ska väl gå till leksaksaffärn å handla lera tänkte ja,nått oljigt tänkte ja mig så det inte fastnar på ventilerna..

ska även mäta hålen i toppen/blocket ,så ja vet vilken längd pinnbultarna ska vara som saknades i arp satsen :shock: engine kit racing var schysst å skulle skicka nya! uppskattat
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

klabbe.p skrev:Vad jag sett är endast lite snabbt på yellowbullet.com, och där skriver dom bara "chinese junk" :roll:
jänkarna är väldigt skeptisk till allt som är tillverkat utanför usa, de tror ju att bara för att det är made in usa det är jätte bra grejor :hihi:

jag skulle vilja säga att lite finare sortens kines grejor håller bättre kvalite än medel usa grejor men det finns ju skit grejor där, bara lägsta pris är viktigaste specen då det beställs.

som jag bruka rekommendera så skruva isär och mät upp allt innan montering bara, så inte tex en ventil är för tight spel på så du skjuter hela motorn.

vad är egentligen tillverkat utanför kina eller indien nuförtiden?
vad har vi själv för industrier som tillverkar saker i sverige??
bara ett luft slott kvar snart :thumbdown:
Skriv svar