Fränt att du fått åka! Haha, jag stod å titta på dina slicks när jag va upp, å tänkte att sånadär har nog inte sålts sen 70talet Va de firestone-däck va?
Kanske går att kränga till nån svda-snubbe
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Snackade snabbt med Roger idag (dock på telefon) när man passerade Sundsvall idag, med tanke på premiär-repa och minimalt med tuning så kommer den gå som ett skott framöver.
Hoppas att det går att stalla motorn bättre efter lite tuning så ni inte behöver komplicera till det.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Nu har vi varit till Ope och testat lite mera.
Med nya däck, glatt humör och mycket strul lyckades vi köra på 201m 5,96 och 190kmmed en 60f tid på 1,4sek.
Tyvärr tar det för länga att stalla för att man riktigt skall kunna vara med och tävla.
Tror även att convertern slirar ute på banan. Laddade ca 1.2 bar men det ville inte lille Datsun riktigt tåla så numera sitter bakaxeln på snedden. Vi får väl plocka fram svetsen och bygga lite kraftigare fästen.
Kollade på nån lista i USA 5.96 skulle motsvara ca 9,1 på 402m.
Jo det hände grejer så bakvangen inte hängde med.
Convertern är en Daniellson 8" race converter jag köpt beg. Den har suttit på en 1000hk big blockare.
Om jag väntar i ca 3-4 sek så staller den ca 4500v. Men jag brukar släppa iväg bilen vi ca 3000 varv men detta tar ca 2-2,5 sek har ingen rpm begrängs i starten.
Tänkte prova med lite gas se om detta hjälper men först måste bakvagnen repareras.
på min vega så går det först tungt vid 2900rpm sen så efter ett par sek så kommer det 0.3 bar sen ökar den påde i ladd och rpm mot 4500 sen går det fort till max stall rpm.
fick tippset av patrik i bjurholm att bygga mot en rpm spärr ca 1000rpm före max rpm för att slå iväg bilen hådrare i starten. men det blir kanse för agresivt på den motorn/bilen?
vad va det för värden på kamaxeln?
mvh jens
Senast redigerad av Jens Gustavsson den mån aug 09, 2010 11:54 am, redigerad totalt 1 gånger.