Sida 8 av 71
Postat: mån apr 13, 2009 8:17 am
av turon09 (AnTe)
hehe det tar sig...

Postat: fre apr 17, 2009 8:22 pm
av Kökarmicke
nu e bilen 7.50 taggad för tre år framåt!! besiktade den idag. Och lyfte i motor och låda ikväll, så imorrn blir de å börja hänga på lite prylar i sakta mak.
Postat: lör apr 18, 2009 10:43 am
av turon09 (AnTe)
Kökarmicke skrev:nu e bilen 7.50 taggad för tre år framåt!! besiktade den idag. Och lyfte i motor och låda ikväll, så imorrn blir de å börja hänga på lite prylar i sakta mak.
härligt

nu e det bara att vippa i motorn o starta

Postat: lör apr 18, 2009 2:17 pm
av THE SHOP
7.50 taggad 3 år! jo om inte förslaget på 8.90 för järn chassin börjar gälla nästa år

Postat: lör apr 18, 2009 3:51 pm
av Fredde Holmgren
THE SHOP skrev:7.50 taggad 3 år! jo om inte förslaget på 8.90 för järn chassin börjar gälla nästa år

Kommer ju krävas mer pinnar i chassit än nuvarande spec iaf, har du hört nåt nyligt om att nya regler kommer inom en snar framtid? Lät ju för ett tag sen som det kunde vara flera år bort.
Postat: lör apr 18, 2009 4:52 pm
av T-27
THE SHOP skrev:7.50 taggad 3 år! jo om inte förslaget på 8.90 för järn chassin börjar gälla nästa år

Det som gäller i NHRA 7.50 och 8.50
Och som jag förstår så blir det en övergångs period när det väl införs vilket innebär att ett besiktat 7.50 Chassie är godkänt till nästa bes alltså 3 år när man bes
Men sen är det ingen som vet vilket år det blir infört heller vad jag hört iallafall
Postat: lör apr 18, 2009 5:34 pm
av 8200rpm
Finns de nån info om din gamla c kadett nånstans ?

Postat: lör apr 18, 2009 5:47 pm
av RichardGustavsson
8200rpm skrev:Finns de nån info om din gamla c kadett nånstans ?

PÅ OSC finn det en gammal proj.tråd
Postat: lör apr 18, 2009 9:06 pm
av Klabbe Persson
T-27 skrev:
Men sen är det ingen som vet vilket år det blir infört heller vad jag hört iallafall
Nej de går mycke ryckten om detta. När jag skulle besiktiga mitt chassi så va de me vissa som sa så. Bla annat om balkchassi osv inte skulle gå 7.50. Sen frågade jag han som besiktigade bilen, och han hade inte hört någonting om detta då. De är ca 1år sen, så nu kan de ju ha hänt nått.
Postat: lör apr 18, 2009 9:59 pm
av Kökarmicke
det är mycket som är luddigt med reglerna tycker jag.. men de e som de e.
I finland får jag inte åka fortare än 8.50 ändå, dom har mycket hårdare regler vad det verkar, man måste ha funnycar korg för att få åka fortare..
Jag som egentligen e helt ny när det gäller dragracing, tycker att steget från 10.00 ner till 7.50 är ett alltför stort steg att bygga sig till om man är sugen på att bygga nytt. Borde typ finnas 9.0- 8.0.. ja ni förstå va jag menar
Sen känns nog 8.90 redan långt borta för mig, målet för i sommar är under tio, och drömmen är stadiga låg nia i framtiden.. Men som sagt, man måste ju ha en 7.50taggad bil för att få köra det... vad jag förstått, rätta mig om jag har fel!
Finns en tråd på kadetten på opelsportclub.se jo!
Har lindat grenrör, downpipe, och monterat det, och turbon samt olja till och från idag ivarjefall, så det händer lite med bilen oxå!
Postat: mån apr 27, 2009 8:27 pm
av Kökarmicke
Bildbevis på att jag är lite i garaget ivarjefall

Mycket annat skit som ska göras på vårarna...
Går bra att fylla upp motorrummet på en 745a oxå har jag märkt, kändes som det fanns mycket rum när jag börja
I helgen ska jag se om jag kommer mig för att börja koppla elen och sprutet. Har även beställt en dragracepinne från svea-kardan nu.
Är anmäld till mälardalen#1 nu, så det börjar bli bråttom!
Postat: tis apr 28, 2009 11:51 am
av tho_89
Vad äre för mått på icn?
Snyggt bygge förövrigt

Postat: tis apr 28, 2009 7:01 pm
av Kökarmicke
600x350x100, 3" anslutningar tror jag cellpaketet var. De blir nog ganska bra tror jag

Postat: ons apr 29, 2009 5:46 am
av tho_89
Okej!
Jo den såg ut att pass rätt så bra!
Postat: sön maj 03, 2009 8:06 pm
av Kökarmicke
nu har jag börjat grejja lite med bilens elsystem och börjat rycka lite i insprutningsystemet.
Kablarna lugger ut i motorrummet, spolarna, camsync, avgastemp, motortemp kopplat, resten kvar, sen får jag väl se om jag hittar på nåt att linda runt skiten sen så det inte ser så jävligt ut.
Elpanelen inne i bilen. Det mesta borde vara färdigt kopplat, sen får vi se om hela panelen smälter ihop när man kopplar på strömmen, bilel är inte min grej
Bröt till en instrumentpanel i farten oxå som brorsan kopplade sen, han ska ha stort tack som varit å hjälpt till lite denhär helgen!!
Lämnade utrymme för en mätare till om man skulle vilja ha en.
Behöver frisera till täckplåten lite på denhär sidan, ser inte bra ut
Fick ett ryck och ställde ner den på hjul oxå, det går inte att få med på bild hur jävla fet den ser ut!! Blev helt paff över hur låg denhär bilen egentligen är
