Sida 8 av 10

Postat: fre mar 13, 2009 8:37 pm
av weber-power
klart de går köra m40? beror ju på hur man kör och hur man växlar va.. :wink: :lol:

long live the långspak :thumbright: haha

Postat: fre mar 13, 2009 10:56 pm
av Rydberg
weber-power skrev:klart de går köra m40? beror ju på hur man kör och hur man växlar va.. :wink: :lol:

long live the långspak :thumbright: haha
undra varför alla byter till m45 lr värre när dom trimmar, hmm måste vara lilla mathias som är grym på o växla, lär mig :thumbright: :lol:

Postat: lör mar 14, 2009 12:21 am
av David_B
M45 är helt klart "enklare" att köra med...
Hade orginal m40 i min ammiz, men den körde jag slut på på under 500mil :twisted: med orginal motor :doh:

Postat: lör mar 14, 2009 11:51 am
av weber-power
Rydberg skrev:
weber-power skrev:klart de går köra m40? beror ju på hur man kör och hur man växlar va.. :wink: :lol:

long live the långspak :thumbright: haha
undra varför alla byter till m45 lr värre när dom trimmar, hmm måste vara lilla mathias som är grym på o växla, lär mig :thumbright: :lol:
varför byter du inte själv till m45 om du säger m47 är dålig :hihi: haha
sen att hitta sprängkåpor till dom är inte så jäkla lätt, kommer iofs upp på blocket ibland men de är inte ofta å dom kostar därefter :thumbright:

nog tjatat, tillbaka till ämnet tack :thumbright: :D

Postat: lör mar 14, 2009 4:08 pm
av b20_freak
Helt rätt alex, kör M40 låda. klart de håller om man kör någorlunda me skallen. De flesta som åker nationella 142 or osv. åker ju m40 i 170-220hk B20 motorer så varför skulle det ej gå på gatan. tar ju ändå bara ett par timmar att byta :D Gamla M45:orna är ju sista riktiga lådan med ordentliga lägen. m46 o m47 är oftast sopp-slevar allihop. M40:in har ju lägst utväxling av dem alla också. kör hårt! :thumbright:

Postat: lör mar 14, 2009 5:07 pm
av Rydberg
weber-power skrev:
Rydberg skrev: undra varför alla byter till m45 lr värre när dom trimmar, hmm måste vara lilla mathias som är grym på o växla, lär mig :thumbright: :lol:
varför byter du inte själv till m45 om du säger m47 är dålig :hihi: haha
sen att hitta sprängkåpor till dom är inte så jäkla lätt, kommer iofs upp på blocket ibland men de är inte ofta å dom kostar därefter :thumbright:

nog tjatat, tillbaka till ämnet tack :thumbright: :D

Som jag alltid sagt, M47 för körbarhet till o från träffar/race/jobb etc. :doh: :wink:

Postat: lör mar 14, 2009 5:30 pm
av weber-power
b20_freak skrev:Helt rätt alex, kör M40 låda. klart de håller om man kör någorlunda me skallen. De flesta som åker nationella 142 or osv. åker ju m40 i 170-220hk B20 motorer så varför skulle det ej gå på gatan. tar ju ändå bara ett par timmar att byta :D Gamla M45:orna är ju sista riktiga lådan med ordentliga lägen. m46 o m47 är oftast sopp-slevar allihop. M40:in har ju lägst utväxling av dem alla också. kör hårt! :thumbright:
jag menar de :thumbright:

Postat: lör mar 14, 2009 5:57 pm
av b20_freak
Ja precis :D m40 är allt bra skottsäkra,kanske inte emot vrid men det finns det ändå inte i en B20 :twisted: :wink:

Postat: lör mar 14, 2009 6:42 pm
av Martin H
amazon bakvagnen har lätt för att stutsa men undviker man det duger m40 till över 200hk

Postat: lör mar 14, 2009 6:58 pm
av alex
helt rätt b20freak m40 håller bra bara man växlar lungt och känner så växel går i och kopplar så ska det hålla bra :P sen som du säger alla rallybilar åker med m40 låder och det håller bra... sen nu vill jag inte börja kapa upp karnantunnel för få plats med en m45 låda för då får inte spakstället plats :twisted: sen så får vi hoppas på att det blir lite vrid med är ju iallafall 2,4liter det vissar sig sen i bromsbänken..

Postat: lör mar 14, 2009 7:22 pm
av b20_freak
yes :) . ja du lär nog kunna plocka några kg vrid ur 2,4 L . lite annat än min 2,0 :hihi:

Postat: lör mar 14, 2009 7:52 pm
av Rydberg
alex skrev:helt rätt b20freak m40 håller bra bara man växlar lungt och känner så växel går i och kopplar så ska det hålla bra :P sen som du säger alla rallybilar åker med m40 låder och det håller bra... sen nu vill jag inte börja kapa upp karnantunnel för få plats med en m45 låda för då får inte spakstället plats :twisted: sen så får vi hoppas på att det blir lite vrid med är ju iallafall 2,4liter det vissar sig sen i bromsbänken..
Alla dom jag känner som kör/körde 140 och amazon hade m400 eller m40 rakskuret, och klart rakskuret håller bättre :wink: ....

Postat: lör mar 14, 2009 8:24 pm
av b20_freak
Rakskuret var nog för dem som hade lite fetare plånbok :) . om en tittar på rallyfilm från 80-90tal så är det ca 1 utav 20st 142/amazon som har rakskuret. kostar ohyggligt mycke, lite synd. vet en kille från karlskoga som åker 142, 226hk b20 2,0 och rakskuren m40, den går bra, jävligt bra.

Postat: lör mar 14, 2009 9:11 pm
av Rydberg
b20_freak skrev:Rakskuret var nog för dem som hade lite fetare plånbok :) . om en tittar på rallyfilm från 80-90tal så är det ca 1 utav 20st 142/amazon som har rakskuret. kostar ohyggligt mycke, lite synd. vet en kille från karlskoga som åker 142, 226hk b20 2,0 och rakskuren m40, den går bra, jävligt bra.
på 80-90talet ja :wink: bygger inte alex sin nu, jag e osöker men jag tror nästan d? :lol: :thumbright: ...Skitsamma om denna växellådsdel, dumt o förstöra hans tråd med debatt om d, kör på m40 du :P

Postat: lör mar 14, 2009 9:24 pm
av DruTTeN
Rydberg vars ska man hitta en rakskuren m40 då ?? dom växer inte på trän :thumbright: .

Näe kör på m40 du , 1an perf , 2an i baksätet o 3an i handskfacket , =)