Sida 8 av 12

Postat: sön dec 28, 2008 8:06 pm
av jol
Var är extrainsprutaren för startgasen då :D

Postat: mån dec 29, 2008 2:01 am
av Turbokoftan
Har inte hunnit montera bränsleledningarna ännu så det återstår o se om det räcker =)
Var ju super att plogningen gick bra för er!

Extrainsprutet blir via slangen för laddtrycksmätaren, men har lite andra saker att sätta prio på först ;P

Postat: mån dec 29, 2008 2:40 am
av EsabMan
Gick bra å bra... åkte ju på ett växellådsbyte mitt i alltihop :)

Postat: ons jan 07, 2009 4:07 pm
av nord
Vad händer i garaget?
Inga uppdateringar och inte syns du till på jobbet.
Har du slöat till total över julledigheten? :D

Postat: ons jan 07, 2009 11:21 pm
av Turbokoftan
nord skrev:Vad händer i garaget?
Inga uppdateringar och inte syns du till på jobbet.
Har du slöat till total över julledigheten? :D
Haha, kul att du registrerat dig du med!
Slöat till sig skulle man nog kunna säga, åkte på feber efter nyårsfirandet men imorgon tänkte jag försöka jobba :)

Kommer uppdatering då man blivit återställd.

Postat: fre jan 09, 2009 12:15 am
av EsabMan
Nu måste du aktivera dig!
Nu har ju alfan vaknat till liv igen :)

Postat: fre jan 09, 2009 9:01 am
av Turbokoftan
Kul att ni fått igång italienaren igen! Man man börjar ju bli smått stressad nu..:P

Har dock ett projekt nu att renovera ett gammalt trappräcke i trä innan det blir mek med bilen, haha..

Postat: fre jan 09, 2009 9:35 am
av AntonD
Turbokoftan skrev:
Kylarbalken kom på plats:
Bild
haha diggar den här bilden :thumbright: se ju inte alls sjukt ut
kul projekt

Postat: fre jan 09, 2009 11:54 am
av Turbokoftan
:thumbright:

Postat: lör jan 10, 2009 9:28 pm
av Turbokoftan
Tråden suger ju nästan, tagit alldeles för lång tid med projektet och varit dåligt med uppdateringar nu på slutet! Men här kommer en, med massa bilder!

Bild

Skulle ta itu med kardanet som jag gruvat mig för, så jag började med att kapa upp tunneln för komma åt mellanlagringen:
Bild
Bild

Kapade sedan amazonkardanet som satt där och drog isär det vid mellanlagringen, fick vålda dit distanshylsan som verkligen blev tight!
Bild

På plats mot bmw kardanet:
Bild
Bild

Svetsat:
Bild
Bild

Gick över förväntan! Sedan tog jag och gjorde något roligt istället, eftersom Ersviken har så läcker bur i sin bil ville jag också ha en lackad!
Done!
Bild
Bild

Efter det svetsade jag fast stycket för mellanlagringen i det gamla fästet, hamnade ungefär 30mm lägre än det satt tidigare och jag tror att vinkeln på kardanet blev riktigt bra faktiskt men det återstår o se!

Innan jag gjorde kväll tidigare så drog jag dit nya NGK 7:er som jag knackat ned till 0,5mm i gnistgap. Gamla stiften såg ut som skit.
Bild

TIME REMAINING: 3H

Postat: lör jan 10, 2009 9:41 pm
av nord
BRAVO :thumbright:
Nu händer det saker igen, kanske hinner få mig en provtur innan isen smälter.

Postat: sön jan 11, 2009 2:15 pm
av Turbokoftan
nord skrev:BRAVO :thumbright:
Nu händer det saker igen, kanske hinner få mig en provtur innan isen smälter.
Hehe absolut, det kommer! =)

Ska till garaget nu igen, ska kika lite på kopplingen och bränsletillförseln idag.

Postat: sön jan 11, 2009 10:38 pm
av Turbokoftan
Japp ikväll blev det lite gjort, nu är bilen konverterad till hydraulisk koppling.

Byggde ett fäste av lite skrot som fanns i garaget, svetsarna ser ut som skit men det beror helt enkelt på att bilen är så förbannat liten så det går helt enkelt inte o komma åt bättre på plats! :P

Huvudcylindern monterad:

Bild

Fick göra en "ledad" infästning till pedalen då det var svårt o hitta ett lämpligt läge utan rörelse "upp och ner":
Bild
Bild

Mot cylindern:
Bild

Knäckte till en plåt som stöd så det kan röra sig rakt och inte bryta:
Bild

Har även dragit bränsleledningarna nu samt tätat ett läckage vid avluftningarna på tanken (byglade dom), slangen räckte ganska precis för tryck o retur. Ska bara klippa slangen nu på lämpligt ställe och montera dit ett filter så är det klart.
Fick tag i ett lämpligt plattjärn som får bli fäste för tanken sedan.

Brände även fast ett fäste för manöverpanelen med bara det viktigaste :) Imorgon eller på tisdag får jag hjälp av Thomas Hultman att dra elen för startmotor/generator, bränslepumparna samt matning över relä för sprutet, därefter blir det inkoppling av MS'et som jag hoppas få hjälp av Jonas Back (backeliten) med.
Bild

Skulle haft tag i en kvadratmeter plåt så man kan lappa ihop kardantunneln med, tips mottages gärna!

Postat: sön jan 11, 2009 10:45 pm
av Turbokoftan
TIME REMAINING: -2 H, MISSION FAILED :doh:

Postat: sön jan 11, 2009 10:58 pm
av Hedlund
Turbokoftan skrev:TIME REMAINING: -2 H, MISSION FAILED :doh:
Skitsamma, kul projekt ändå. :D Imponerande hur fort ni byggt ändå.