Dax för en updatering:
Backbone skrev:skulle tro att du kommer att få problem med hjullagret.. det blir stora påfrestningar om du bara breddar inåt..
Jao, det har du nog rätt i men fälgarna kommer ju inte användas allt för många mil så jag hoppas på att det inte ska bli allt för stora problem. Vi får se i framtiden, den dagen den sorgen

. Det är ju några som kör med tjocka spacers utåt oxå å det är nog inte heller nån höjdare. Skulle inte ha skadat om axeln hade varit 10cm smalare men jag ville inte börja korta av den pga mera jobb och jobbigare att få tag i drivaxlar om man knäcker dem, alltid behöva avkortade historier. Är ju som ganska lätt när det är standard grejer, enda som jag behöver göra är att borra om bultcirkeln och det går ju relativt fort. Men som sagt, det stämmer det du säger
j björk skrev:Jag gjorde inget med däcken, bara lade på som vanligt.
Kommer inte ihåg hur länge det höll luft, men jag kan inte minnas att det skulle varit något problem.
Ok! Jag tog ändå och testade att dra på diskmedel på dem, Skickade iväg dem och de nylackade fälgarna alldeles nyss till gummiverksta´n. Synd bara att de inte hade nå ventiler av skruvtyp där... Har som hört och läst av de stora pojkarna att det är nåt som man visst ska ha. Får bli vanlig gummityp istället.
Har gjort stolsfästen av lite profilrör. Förarsidan:
Passagerarsidan, har placerat stolarna så lågt ner som var möjligt, alldeles i höjd med avgastunneln, tyckte det blev riktigt bra:
Kunde inte hålla mig ifrån att testa bågen på sin plats:
Pannhardstaget är färdigt och deras fästpunkter i bakaxeln och chassit, här är en av alla laserutskurna detaljer på bygget

. Nä fy fan vad det är jobbigt att hålla på ibland att borra hål med stora borrar och hålsågen me nå handborrmaskin som knäcker handlederna på en. Men det ser ju som lite räjsigare ut med lite hålborrat här och där säger alla tuffa pöjkar
En bild bakifrån. Får se hur det blir att dra 3,5" avgassystemet, kan hända att kapen måste plockas fram igen! Nu är det bara krängningsstag kvar att göra på bakvagnen. Pannhard staget blev ca 75cm långt, kunde inte göra det längre eftersom det blir så dåligt med plats när slicksen kommer på, hoppas det ska funka bra.Staget är lite vinklat framåt så att säga:
Har oxå fyndat i arkivet en rattsång med pedalställ från min gamla 525:a. Tror jag kanske anväder den rakt av istället för mitt andra pedalställ eftersom den bygger ut så mycket när cylindrarna för broms och koppling är placerad framför den. Man måste sitta som en liten pigme i bilen för att kunna köra den

om jag använder den. På köpet får jag oxå en ställbar rattstång och det är ju som en bra grej att ha! Ska dock ännu vänta med den tills jag får ihop nån framvagn, när det nu blir av!