Sida 8 av 19
Postat: mån okt 05, 2009 9:15 pm
av Audi_danne
Henrik Wessman skrev:Okay, men tycker det är konstigt att det bara är den ena lamellen som blivit så (2-skivig Tilton) . Men nya lameller ska köpas, men problemet med lådan måste hittas innan ja byter axeln. Så de inte händer igen.
mvh
Om du kollar riktigt noga på den andra så kan det finnas små sprickor i den också.. Känner igen den typen av sprickor i just sådant material när man svetsar med dctig utan att varken för/eftervärma...
Postat: mån okt 05, 2009 9:18 pm
av Henrik Wessman
Ja sprickor finns det i den andra också. men den har inte blivit sliten i splinesen som den första. Men beror nog på att svepet är slaget kanske. Ska iaf få en ny låda om svetsad gratis. Så med nya lameller med "rätt" splinec ska de väl bli bra hoppas ja.
mvh
Postat: tis okt 06, 2009 8:41 am
av Audi_danne
Henrik Wessman skrev:Ja sprickor finns det i den andra också. men den har inte blivit sliten i splinesen som den första. Men beror nog på att svepet är slaget kanske. Ska iaf få en ny låda om svetsad gratis. Så med nya lameller med "rätt" splinec ska de väl bli bra hoppas ja.
mvh
Ja det kommer bli super

Postat: mån okt 12, 2009 4:29 pm
av Henrik Wessman
Liten uppdatering så de syns att det inte står stilla
En smygtitt på nya motorn som blir ihopsatt.
Väntar på uppdatering
Kommer mer framöver...
Postat: sön nov 08, 2009 8:42 pm
av Henrik Wessman
Dags att uppdatera lite nu tror ja
Håller på och sätter ihop nya motorn, Tar det lite lugt då den inte ska va klar förän till våren ändå.
Nya motorn blir en 16v nu
Lite bilder på vad som har hänt:
Svarvat kolavarna för frigång.
Monterade med nya H-profil stakar
Blir rakställd nu ist p.g.a mer utrymme för nya turbon och grenröret.
Därför blir det B20tråg, Fick bygga om pumpen för att det skulle passa.
Håller på och måttar in den här.
Såhär blev slutresultatet.
Har även köpt en ny större turbo, Blev en Borg Warner denna gång
Här börjar motorn komi ihop, ska snart måtta in nya motor festen mm.
Allt för denna gång, Blir mer kommande veckor
Kommentarer uppskattas!!

Postat: sön nov 08, 2009 9:04 pm
av Landa_in_Racing
ser fint ut detta
MVH Andreas
Postat: sön nov 08, 2009 10:39 pm
av 16-v
Helt rätt med 16v

Postat: mån nov 09, 2009 5:16 pm
av martinssoN
tror snurran kommer funka ruskigt bra, bättre än på min 1.8 16v iaf !

Postat: mån nov 09, 2009 5:18 pm
av mikael olsson
Tja..
kommer bli så bra med 16v.. hur mycket har du svarvat av dina kolvar?? och vad är de för kolvar? org b230ft?
alltid kul och jämföra när man har en liknande maskin själv.
Jobba på.
Mvh Micke
Postat: mån nov 09, 2009 6:24 pm
av Henrik Wessman
Ja hoppas turbon blir bra
Dom är svarvade 3mm. Original FK kolvar, men de ä väl samma som FT antar ja

Postat: tis dec 08, 2009 9:01 pm
av Henrik Wessman
Dags för en liten uppdatering tror ja.
Monterat ihop/på toppen och fixat kamdrivningen.
Även monterat i motorn och byggt nya fästen då den är rakställd denna gång.
Här är en bild på dom nya fästena, Inbillar mig att dom kommer bli stumma och bra men även ta upp dom värsta vibrationerna. Va tror ni?
Flänsar och spridarfästen inför grenrör/Insugsbygge. (begge i svartstål)
Detta ska bli ett grenrör hoppas ja
Ni får gärna lägga upp bilder på grenrörs designer som skulle passa mina planer, all hjälp uppskattas

(Första grenrörsbygget)
Återkommer med uppdates när grenröret ska byggas, ska flytta till större garage å så nu, ska bli gott

[/list]
Postat: tis dec 08, 2009 9:25 pm
av JohanK
ett tips, skaffa fler kortradier,
när jag byggde mitt grenrör köpte jag 30st kortradier och 10st långradie och nästan alla korta gick åt medans jag har gott om långradie över.
Postat: ons dec 09, 2009 1:28 am
av Amazonic
JohanK skrev:ett tips, skaffa fler kortradier,
när jag byggde mitt grenrör köpte jag 30st kortradier och 10st långradie och nästan alla korta gick åt medans jag har gott om långradie över.
håller med,fick många långisar över,medans kortisarna gick åt
Postat: ons dec 09, 2009 1:49 pm
av WTB
Kommer bli kanoners

Postat: tor dec 10, 2009 12:48 pm
av Tobias Fridberg
Blir fint det här du henrik

fina flänsar å spridarfästen med
