Och sen kördes den från stockholm till Umeåknotan skrev:tar rätt lång tid innan det släpper om det väl satt sej om inte annat.
är ju typ 17 mil från stockholm til mej så 30+ har han ju garanterat kört.

Ska känna på veven, har dock lite problem då jag inte fått bort remhjulet änknotan skrev:kolla så veven är rak, mät upp ovalitet å så att vevlägena inte är koniska, det klarar du själv om du kan låna en indikatorklocka och en mikrometer.
är det galet så lämna bort, ligger den inom tolerans så polera bara med en trasa å autosol för å få bort missfärgsningar/smuts.
det går att rikta vevaxel själv om man är tuff med en stor gummiklubba...
alla tolleranser du behöver följa finns ju på tsrm online
Går att få dom att röra på sig relativt enkelt fast man får nog lägga ut en slant i början.7aan skrev:Coolt projektpolaren köpte precis en mk3a 89 ska fan se till så den inte är original så långe till
skicka gärna tipps via pm hur man får lite mer löd i dom std.
men som sagt coolt projekt gillar dom bilarna skarpt
hehe då så de är ju inga stora ingrepp endåAmstaff skrev:Går att få dom att röra på sig relativt enkelt fast man får nog lägga ut en slant i början.7aan skrev:Coolt projektpolaren köpte precis en mk3a 89 ska fan se till så den inte är original så långe till
skicka gärna tipps via pm hur man får lite mer löd i dom std.
men som sagt coolt projekt gillar dom bilarna skarpt
Börja med att utöka oljesystemet, orginal är typ 4,3L, min rymmer 7.5L. Köp bättre oljekylare och oil relocation.
Byt IC och tryckrör, köp FCD och ladda 1bar