Hemmabygge av Vattenbroms
jag kör med brytarlös fördelare grenröret ät ganska klent 4-2-1
ventilflyt vet jag inte men den varvar utan bekymmer 7000 men den ger inget där verkar som att nåt fattas? typ mer luft
ventilflyt vet jag inte men den varvar utan bekymmer 7000 men den ger inget där verkar som att nåt fattas? typ mer luft

Senast redigerad av primer den tis feb 23, 2010 9:55 pm, redigerad totalt 1 gånger.
402m 10.096 @226km
201m 6.54 @180km
201m 6.54 @180km
kan faktiskt hålla med dig om det låter som lite väl vass kam till orig fjädrar men hur fan får man reda på det testa andra kanke?Kadett4wd skrev:att den varvar 7000 betyder inte att det inte är ventilflyt.
Ventiltiderna kan börja bli inexakta så det 'flippar ur' helt enkelt.
402m 10.096 @226km
201m 6.54 @180km
201m 6.54 @180km
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Släng in en 2mm bricka under fjädrarna. Kolla så dom inte bottnar bara...primer skrev:kan faktiskt hålla med dig om det låter som lite väl vass kam till orig fjädrar men hur fan får man reda på det testa andra kanke?Kadett4wd skrev:att den varvar 7000 betyder inte att det inte är ventilflyt.
Ventiltiderna kan börja bli inexakta så det 'flippar ur' helt enkelt.
/Andre'
power
Kollade igen.
Jag har nog inte riktigt förstått vad det är för motor.
Är det en 8V på 2,3 liter vi pratar om. En 2,3 vev i ett 90 mm block.
Eller är det borr.
Är det kamxeln från månen ? Är det orginal grenrör ?
Det är troligtvis max lyft på orginal fjädrarna. Blir runt 100 kg med orginal fjädern. Kamaxel bryggan tål inte så mkt mer.
Grejerna är dock rätt tunga i ventilmekanismen.
Orginal grenröret går att modifera, samt ändra längder på byxröret.
Finns en engelsman som har bromsat en motor med k-jet men böt till Weber.
Skriv lite mer om motorn.
Niklas
Eller är det borr.
Det är troligtvis max lyft på orginal fjädrarna. Blir runt 100 kg med orginal fjädern. Kamaxel bryggan tål inte så mkt mer.
Niklas
blocket kommer från 9000 2.3l-91 som har 90borr och 90slagnkro skrev:Kollade igen.
Eller är det borr.
Niklas
toppen är en H-motor topp som är lite tillsnyggad i kanalerna inget extremt! kamaxeln tror jag är månen 300grader och 12.2 lyft 110grader nocvinkel .
hittade iallafal felet varför den inte ville ge nåt på varv!
jag monterade bort hela avgassystemet och vips så fanns det 10hp till vid 6000rpm så nu ger den 162hp och 220nm
402m 10.096 @226km
201m 6.54 @180km
201m 6.54 @180km
Jag har en datamite box liggandes nånstanns om du är intresserad, den har ett antal år på nacken nu men är däremot aldrig använd.primer skrev:det finns OP kretskort att köpa som passar i mitt våginstrument men det är ganska dyrt och så ger det ut 0-20mA eller om det var 4-20mA
har kollat på datamites grejer och fått en offert!
där finns allt som behövs men kostar 2571$ då är det med div EGT givare mapgivare mm
men det hade varit kul att kunna logga lite i min bb-lambda innan man slår på stort och köper grejer för över 20000kr
låter helt klart intressant mer infö?Barkis skrev:Jag har en datamite box liggandes nånstanns om du är intresserad, den har ett antal år på nacken nu men är däremot aldrig använd.primer skrev:det finns OP kretskort att köpa som passar i mitt våginstrument men det är ganska dyrt och så ger det ut 0-20mA eller om det var 4-20mA
har kollat på datamites grejer och fått en offert!
där finns allt som behövs men kostar 2571$ då är det med div EGT givare mapgivare mm
men det hade varit kul att kunna logga lite i min bb-lambda innan man slår på stort och köper grejer för över 20000kr
402m 10.096 @226km
201m 6.54 @180km
201m 6.54 @180km