Sida 8 av 24

Postat: tis feb 02, 2010 6:23 am
av Norbäck
Hehe, ska bli kul sen å se skillnaden på e75 och e85, men den lär ju va obefintlig?

Höll på en del med den där "rullen" i förrgår, nu med dom riktiga måtten, men igår somna jag direkt efter jobbet och vaknade nyss. Men det donas lite bakom kulisserna med det där iaf.

Postat: tis feb 02, 2010 1:04 pm
av micke999
ivars bromsade ju 914whp på e85 och 2.5bar 900whp på e75 2,7bar dock en pump till med e85 om jag inte missminner mig

Postat: ons feb 03, 2010 11:36 pm
av Norbäck
Kapar din tråd lite mer eftersom du är förste testare på växlings kittet till Tremec ;)

Nu när jag kom på lite hur man skulle göra å så så ritade jag klart med dom slaglängder som verkligen är i lådan.
Sa även till lite grejer som jag kört fram löst till förra modellen, som nu körs ihop med rullen i ett stycke ist. Dock är det lite andra grejer med lite mer precision i som fortfarande lär köras fram med andra metoder än fräsas/svarvas som jag inte kan integrera.


Så här vart det:
Bild

Dia. 75mm, längd 120mm, så det ser lite större ut på bilden än vad det blir. Dock mkt mindre än den förra varianten med skivor.

Postat: tor feb 04, 2010 12:11 am
av SWR
Grattis til effekten! :D

RotoTest-benker virker som de har VELDIG konservativ programvare...

vi knakk benken til PBC her i Norge (ikke PBZ, altså) ved rett under 600 ft/lbs (816 Nm) ved 5400 rpm med 3-liter 4WD på V-Power 99... på 4, 5 OG 6-gir.. :hihi:

Skal tillegges at eieren av benken sa før vi bremset, litt "cocky" at han skulle kjøpe ny benk hvis vi knakk den ... :lol:

Postat: mån feb 08, 2010 9:08 pm
av robbz
Riktigt nice nobbe! ska bli kul att se om det funkar när det är klart!
-då kommer du bli en rik och dryg man :wink:

SWR haha tack :hihi:
/mvh

Postat: mån feb 08, 2010 9:32 pm
av j björk
Intressant, är också rätt nyfiken på sekventionellt till tko :wink:

Postat: mån feb 08, 2010 9:37 pm
av Norbäck
robbz skrev:Riktigt nice nobbe! ska bli kul att se om det funkar när det är klart!
-då kommer du bli en rik och dryg man :wink:

SWR haha tack :hihi:
/mvh
Rikare kanske, men drygare vete fan om jag kan bli :hihi:

Postat: tis feb 09, 2010 7:17 am
av magnaten
Norbäck skrev:
robbz skrev:Riktigt nice nobbe! ska bli kul att se om det funkar när det är klart!
-då kommer du bli en rik och dryg man :wink:

SWR haha tack :hihi:
/mvh
Rikare kanske, men drygare vete fan om jag kan bli :hihi:
du kommer aldrig bli lika dryg som mej nobbe.

skål på er fylltrattar :hihi:

Postat: tis feb 09, 2010 4:09 pm
av Norbäck
Mja, kanske inte lika dryg som du kan bli på fyllan då ;)

Du har inte börjat fräsa fram den däringa än hoppas jag? Ändringar på G.
Bild kommer.

Postat: tis feb 09, 2010 6:33 pm
av Norbäck
Bild

Legat hemma magsjuk och haft alldeles för lite att göra. :doh:

Postat: tis feb 09, 2010 7:38 pm
av Daniel-635
robbz skrev:
nja, känns som att jag kommer ställa den på grundtrycket som är 1bar, då kommer den att ladda strax över det och jag kommer ha en lätt gatbil med ca 600hk på bakhjulen och ruskigt bra driftsäkerhet.

/mvh
Kör med något lägre grundtryck och använd möjligeten med programmerbar laddtryckskurva efter TPS position och efter varvtal.

Kanske till och med olika på olika växlar ?

Att påstå att bilen kommer att bli körbar det gör jag inte, men den går möjligen att hantera nästan :wink:

Men den kanske ska vara omöjlig att köra :twisted:

Växel länkaget ser mycket intressant ut :thumbright:

Postat: ons feb 10, 2010 8:41 pm
av robbz
ser riktigt nice ut nobbe! du börjar få in snitsen nu riktigt ordentligt! 8)

daniel: det är ett alternativ, men jag kommer nog prova med att ställa den på 1bar och köra med det.
-då har jag runt 600hk på bakhjulen med vanlig macksoppa! ska se hur den är att hantera då, annars klappar jag i nya klenare fjädrar för lägre laddtryck.

/mvh

Postat: fre feb 12, 2010 2:30 pm
av Norbäck
Nu har jag haft för lite att göra igen.

Bild

Bild

Börjar bli hyffsad nöjd med det mekaniska, en del grejer ser ut som dom gör (främst mekaniken för överföringen från växelspaken till rotation i steg) bara för att dom grejerna är plockade direkt från förra modellen och redan framkörda.

Provade på att simulera lite igår kväll oxå, men min dator e i det slöaste laget, så den gick bara igenom 2 växlar sen sa datorn upp sig. Men det funkade iaf så långt så då lär resten funka oxå.

Ska sätta mig lite i helgen och försöka få till ett hus samt spak så man ser hur det blir när det är klart.

Postat: sön feb 14, 2010 10:11 pm
av Pimpolainen
Herregud! Är du raketforskare?? :lol:

Riktigt imponerande!, själv ritar man ritningar med blyerts! :lol:

Postat: mån feb 15, 2010 3:46 pm
av Norbäck
Haha! Tackar :wink:

Men vart knappt utsläppt från gymnasiet med mina betyg, så jag är nog långt ifrån raketforskare :shock:

Mer nyfiken nybörjare med för mkt fritid.

Fick lite av det igår, så jag skissade ihop ett nytt insug till min V6:a
Bild

Sorry för trådkapningen robbz! Men är det nån som vet vilka värden man bör köra på när man flödes simulerar i Floworks (Solidworks)

Gav mig på att skissa av robbz insug en sväng med, skulle va kul att testa.