Var de inte W124 500E som hade Brembo 4 kolvs ok i alu? Sist jag såg sånna ok till salu, märk väl endast oken! Kostade dom 4000gottlieb skrev:Tack grabbar.
skivor och är original på chassiet w124 cupe 300 24v tror det är 290mm skivor och 4-kolvs ok.
Om du vill så får du köpa mina gammla som jag hade på original framvagnen.
Det var skivor och ok(tror det är samma) från w124 500e samt spindlarna lämnade jag in på mekanisk verkstad och svarvade om lagerlägena så att det blev samma som på w124 tror det gick på 1500-2000kr.
samt att jag har gjort adaptrar till oken.
alltså.
spindlar,ok,skivor,addaptrar. 2000kr tror jag har kvar huvudcyl,bromsservo,pedalställ för automat också.
jag har även en styrservosnäcka också.
Mercedes 220SE 1961 615whp 760nm
Re: Mercedes 220 fenmerca -61
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Re: Mercedes 220 fenmerca -61
I så fall så är det inte från den bilen för dessa är i gjutjärn.det är samma som på 420,500 modellen efter w124 vad den nu heter.
han som jag köpte skivor och ok skrotade då en och sålde delar från en 500 e men det kan ju ha varit bytt.
han som jag köpte skivor och ok skrotade då en och sålde delar från en 500 e men det kan ju ha varit bytt.
Re: Mercedes 220 fenmerca -61
Nu är framskärmarna klara samt att jag fixat till bakre hjulhus det mesta monterat och klart lack lite cromlister och golvmatta sen börjar det närma sej men nu är den körbar i alla fall










Re: Mercedes 220 fenmerca -61
Nu har jag kört 7mil och den går fint,dock tog bakjulen i innerskärmarna så det var bara upp med den igen och banka med släggan och nu djävlar..jag körde det som gick genom rondellen(ett helt varv)och det tog inte i någonstans och fast jag bor efter en gropig grusväg så tar det inte i någonstans under
Men jag har ett litet bekymmer till...
den ryker..inte nå mycket men lite grann.och en dum fråga kanske men hur vet jag om det är topploppspakningen eller ventiltätningarna?jag har inget övertryck i kylsystemet och än har jag inte märkt att det gått efter något vatten,och tempen är bra på motor.brebanslamdan visar också rätt bra 14,7 på tommgång och när jag gasar lite mer går den ner till 13,3 och kör jag lite fortare fast jämn gas typ 100kmh ligger den på 14,5
Har jag den på tomgång i garaget så synns det inte att den ryker men ute syns det och mer när jag gasar till.
Så vad är det för fel?det är inte svart rök mer åt vita hållet,det verkar ju som topppakningen men men.
Men jag har ett litet bekymmer till...
den ryker..inte nå mycket men lite grann.och en dum fråga kanske men hur vet jag om det är topploppspakningen eller ventiltätningarna?jag har inget övertryck i kylsystemet och än har jag inte märkt att det gått efter något vatten,och tempen är bra på motor.brebanslamdan visar också rätt bra 14,7 på tommgång och när jag gasar lite mer går den ner till 13,3 och kör jag lite fortare fast jämn gas typ 100kmh ligger den på 14,5
Har jag den på tomgång i garaget så synns det inte att den ryker men ute syns det och mer när jag gasar till.
Så vad är det för fel?det är inte svart rök mer åt vita hållet,det verkar ju som topppakningen men men.
Re: Mercedes 220 fenmerca -61
ska fundera lite på det, hör av miggottlieb skrev:Tack grabbar.
skivor och är original på chassiet w124 cupe 300 24v tror det är 290mm skivor och 4-kolvs ok.
Om du vill så får du köpa mina gammla som jag hade på original framvagnen.
Det var skivor och ok(tror det är samma) från w124 500e samt spindlarna lämnade jag in på mekanisk verkstad och svarvade om lagerlägena så att det blev samma som på w124 tror det gick på 1500-2000kr.
samt att jag har gjort adaptrar till oken.
alltså.
spindlar,ok,skivor,addaptrar. 2000kr tror jag har kvar huvudcyl,bromsservo,pedalställ för automat också.
jag har även en styrservosnäcka också.
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mercedes 220 fenmerca -61
Nu har jag isolerat hela golvet och monterat in större delen av mattan.och det blev över förväntan. en kväll kvar av arbete sen är det klart.mattan är mörkare irl än på bilderna eller en bild är ganska nära färgmässigt.








Re: Mercedes 220 fenmerca -61
så där då såg det lite bättre ut bara fästen till tutan kvar och lite svetsjobb.
förövrigt så har bilen slutat ryka och går perfekt.
Nu har jag kvar att fixa inredningen lite till sen spackla och lacka den sen kan jag börja bygga turbo



förövrigt så har bilen slutat ryka och går perfekt.
Nu har jag kvar att fixa inredningen lite till sen spackla och lacka den sen kan jag börja bygga turbo



Re: Mercedes 220 fenmerca -61
Är mattan nyinköpt eller har du gjort en egen? I så fall av vilket material?
Den ser för fräsch ut för att vara beggad tycker jag 
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Re: Mercedes 220 fenmerca -61
JA den är ny -meter vara på colorama 150 kr k v m. Det är nästan exakt samma färg som mercedes 290avantgarde 99a för jag har fot mattorna från en sånn.
Re: Mercedes 220 fenmerca -61
Snyggt jobbat.
2 frågor:
Vad har du använt för golvisoleringsmaterial?
Kom du på varför den rök och vad gjorde du åt det?
Rod on!
2 frågor:
Vad har du använt för golvisoleringsmaterial?
Kom du på varför den rök och vad gjorde du åt det?
Rod on!
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mercedes 220 fenmerca -61
Jag har använt biltemas. det verkar vara bra klister på det och jag tror att det duger.
angående röken så tror jag att det var som jag mistänkte hela tiden.
Jag hade det avgsystemet på bilen jag tog chassiet från 300 24v och den hade ju blåst topppackningen när jag köpte den(förmodligen skev topp)jag bytte ju packning och skruvade ihop den och den gick bara i 5 min innan packningen for igen och då körde jag endel med den så jag fyllde vel avgsystemet med vatten så det tog vell ett tag innan avgsystemet vart helt genom varmt. 10 mil ungefär innan den slutade ryka.
men nu har jag kört ca 40mil felfritt.
angående röken så tror jag att det var som jag mistänkte hela tiden.
Jag hade det avgsystemet på bilen jag tog chassiet från 300 24v och den hade ju blåst topppackningen när jag köpte den(förmodligen skev topp)jag bytte ju packning och skruvade ihop den och den gick bara i 5 min innan packningen for igen och då körde jag endel med den så jag fyllde vel avgsystemet med vatten så det tog vell ett tag innan avgsystemet vart helt genom varmt. 10 mil ungefär innan den slutade ryka.
men nu har jag kört ca 40mil felfritt.
Re: Mercedes 220 fenmerca -61
Det är alltså en heltäckningsmatta typ? Gick den så där bra att forma? Eller syns inte skarvarna bara?gottlieb skrev:JA den är ny -meter vara på colorama 150 kr k v m. Det är nästan exakt samma färg som mercedes 290avantgarde 99a för jag har fot mattorna från en sånn.
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Re: Mercedes 220 fenmerca -61
Ja den gick fint att forma.
Lite smågrejer kvar nu bara plus att jag skall göra ett par feta instegslister i alu.



Lite smågrejer kvar nu bara plus att jag skall göra ett par feta instegslister i alu.



-
subw000fer
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
Re: Mercedes 220 fenmerca -61
Fyfan va bra jobbat! Grymt! 
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro