Sida 8 av 10
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: fre jun 28, 2013 3:28 pm
av Mattias J
Finns ingen Jens. Tror dom håller på att avveckla det överallt?
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: fre jun 28, 2013 8:34 pm
av Roger Berglund
MRM-Robban hans kompanjon gick bort, så han är tvungen att göra ett nytt bolag etc. lite svårt att förklara men han har då absolut inte slutat sälja autronic iaf.
Så det är bara en Falskt ryckte som går att det inte finns.
Sen killen som äger Autronic äger väl ändå motec också ?.
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: fre jun 28, 2013 8:53 pm
av Jorgen-a
Min s54 turbo med dubbel vanos styres av ett dta s100pro. Mappades på en dag av geir haugen på bjørnstadbil. Stabilt og bra som bare det. Så skit er det ikke.
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: ons jul 03, 2013 12:56 am
av Mattias J
Ett gammalt Haltech från 1988 mappar du med en bil på en dag i dynon, och det är stabilt. Har man inga vidare krav eller har en bus bil fungerar det. Det är alldeles för dåligt för min smak då jag kör året runt med min och på e85 där det saknas vitala delar för det i mjukvaran. Hade inte kört det ändå

Alla har vi olika krav.
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: ons jul 03, 2013 7:51 am
av Tore Bjerke
Hvilke vitale deler er det som savnes i mjukvaran på s100 ?
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: ons jul 03, 2013 7:07 pm
av Jorgen-a
Ja hva manglar det?? Kan kjøre flexfuel sensor og så perfekt til e85 og helårkjøring da etanol innholdet varierar en del.
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: ons jul 03, 2013 11:17 pm
av Geir Haugen
Mattias J har tydligen bestämt sig för at DTA är skit, och vil inte ändra på det beslutet. Som jag sagt tidigare, har jag hållit på med aftermarket sprut/tänding sedan 1992, dom senaste 10 åren profesjonellt,
och har nog provad 95% av marknadens märken. Många olika system, med olika fördelar och bakdelar,
både på hård och mjuk vara. I slutändan handlar det om å få ut motorns potensial utan för mycket strul, och på ett sätt som "vanligt" folk fattar. Det skiljer om man ska sälja sprut til hobbyracers eller proffesionella wrc-team. Jag tycker DTA är en vettig kompromiss mellan pris, funktioner och användarvänlighet. Och inte minst kvalitet.
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: tor jul 04, 2013 4:44 am
av Kadett4wd
Hans sista inlägg här antar jag syftade på Haltechs vitala delar, inte DTA.
Men om ni adderar en filtrering på de 'starka orden' som nyttjas så blir det inte så farligt

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: tor jul 04, 2013 4:31 pm
av The
Altså, vad har allt raljerande om andra sprut att göra i denna tråd?
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: tor jul 04, 2013 7:17 pm
av Mattias J
Jorgen-a skrev:Ja hva manglar det?? Kan kjøre flexfuel sensor og så perfekt til e85 og helårkjøring da etanol innholdet varierar en del.
Ingen prime på temperatur hur ska man då kunna starta i minusgrader? Acc berikningen räcker inte till på långa vägar när det är kallt och man kör på e85. Den saknar även där temp baserad funktion.
Jag är saklig i min kritik inget annat.
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: tor jul 04, 2013 8:24 pm
av Geir Haugen
Här ser du hur man fixar kaldstart:

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: fre jul 05, 2013 12:52 am
av Mattias J
Ser inget?
Som sagt vissa kan nog leva med det trots det är omodernt. Men för dom pengarna finns det mycket bättre att hitta.
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: tor jul 18, 2013 10:14 pm
av Roger Berglund
Finns det autotune eller är det under utveckling? .vart lite halv sugen på att prova detta gämfört mot autronic sm4, verkar lättare att bygga funktioner och varningar
Sv: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: tor jul 18, 2013 11:09 pm
av wiell
Under utveckling
Mycket enkelt att bygga skyddsfunktioner i detta sprut.
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Postat: fre jul 19, 2013 3:40 pm
av Mattias J
Har du provision från maxxtuning?
