Sida 8 av 8
Re: Ännu ett bromsbänksbygge..........
Postat: sön dec 15, 2013 11:40 pm
av The
Jarmo Y skrev:
( jag skrattar ofta till mej själv när jag skriver på svenska, vet att det blir felskrivet men det gör ingenting. Här bor flera utlänningar runt om i stan, de pratar på finska ibland helt fel men ingen skrattar på de för det, man förstår nog vad de försöker säga i alla fall, det viktiga är att de försöker.)
Ibland kan man få dra på smilbanden åt den finska ordföljden men det är ju inte några problem med att förstå,
Då är det ju värre med faktiskt svenskfödda som inte kan skriva någorlunda vettigt skriftspråk.
Re: Ännu ett bromsbänksbygge..........
Postat: tis dec 17, 2013 6:07 pm
av Erland Cox
190 hästar på en B20 med bara H3 kam är riktigt bra.
Hoppas man får se ännu mer effekt i den bänken framöver.
Erland
Re: Ännu ett bromsbänksbygge..........
Postat: sön nov 23, 2014 7:37 pm
av Caddyman
Nu har jag bromsat brossans B20 motor med.
Det är en lite snällare motor med R-kam och 45or.
Receptet på denna motor är detta.
Std borr.
M-stakar.
R-kam.
Weber 45or.
Gamla R-sport insug (korta och hårda böjjar)
Typ 3 extraktorrör (kortade secondär rör)
Toppen är en B18 och har 42/37 ventiler, och ringarna kvar i insug.
_______In_____Ut__
2mm__37,9___29,4
4mm__81,4___69,6
6mm__130,4__92,2
8mm__153,2__112,6
10mm_168,4__121,2
12mm_178____121,8
14mm_178____125,9
Finns mer kvar att justera men det hans inte med nu.
182Nm/5200rpm
155Hk/6400rpm
O den svarar grymt bra på gasen.
Brossan blev nöjd för stunden iaf.
Ska väl duga att kasa runder med i vinter
