Ja efter en massa stress jobb så fick vi fart på PVn dock med org ventiler .
Pga olika student firande födelsedag och skolavslutningar så fick jag tid med PVn och den nya toppen dagar innan vi skulle åka till Orsa.
I gamla toppen och Jens kam så behövde vi bara org ventil brickor men nu till nya toppen så åkte jag på 0,5mm lashcaps vilket jag ej hittade i närheten utan skulle behöva beställa (skulle inte hinna få dom i tid).
Så nöd lösningen blev gamla Escort kammen den funkade med org ventil brickor så den fick det bli tyvärr.
Åkte upp till Orsa i midsommar och där började det strula direkt med en bränsle regulator som spökade i bland hade vi 14 psi (ca 1kg) och i bland 2 psi bränsle tryck , och Fajsarna vill ha 0,14 bar lite för mycket med 14 psi (=10 bar)

( .
Vi monterade dit en Filterking regulator och det problemet var löst och vi kunde börja justera förgasarna , efter ett tag så låg vi på 12,5 i bränsleblandning över mål så då var vi nöjda för tillfället.
Då Petronella åker EtPro så hade vi ej mer tid att justera som tex tändning vi hade bara 28 grader.. vi fick till en 13,54/157 tid som vi var ganska nöjde med och en 1,87 i 60 foot med 3,54 i bakaxeln som ska passa bättre med lustgas men som vi ej har monterat ännu.
Petronella kom 4a bland 31 st startande i vår klass

vi var kval 28 ;( dock...
/ Peter