Lustgas PV:n har tagit form :)
Re: Lustgas PV:n har tagit form :)
Åkte ni med lustgas när sätena sjönk så eller bara som sugmotor?
Hade även insugssäten sjunkit och hur stort är hålet i underkant på sätesringen?
Hoppas på bättre lycka med nya toppen
Hade även insugssäten sjunkit och hur stort är hålet i underkant på sätesringen?
Hoppas på bättre lycka med nya toppen
Re: Lustgas PV:n har tagit form :)
Hej ja både insug och avgas hade rört sig ?? Hålet har jag inte kollat.
Motorn hade bara startas och gått på mestadels tomgång , varvas upp några gånger provade även att provköra men ville inte nästan okörbar .
Nya toppen blir lite budget med std ventiler , har en till 531a som jag får fixa under sommaren och den ska lägga mer tid på då.
/ Peter
Motorn hade bara startas och gått på mestadels tomgång , varvas upp några gånger provade även att provköra men ville inte nästan okörbar .
Nya toppen blir lite budget med std ventiler , har en till 531a som jag får fixa under sommaren och den ska lägga mer tid på då.
/ Peter
Re: Lustgas PV:n har tagit form :)
Ja efter en massa stress jobb så fick vi fart på PVn dock med org ventiler .
Pga olika student firande födelsedag och skolavslutningar så fick jag tid med PVn och den nya toppen dagar innan vi skulle åka till Orsa.
I gamla toppen och Jens kam så behövde vi bara org ventil brickor men nu till nya toppen så åkte jag på 0,5mm lashcaps vilket jag ej hittade i närheten utan skulle behöva beställa (skulle inte hinna få dom i tid).
Så nöd lösningen blev gamla Escort kammen den funkade med org ventil brickor så den fick det bli tyvärr.
Åkte upp till Orsa i midsommar och där började det strula direkt med en bränsle regulator som spökade i bland hade vi 14 psi (ca 1kg) och i bland 2 psi bränsle tryck , och Fajsarna vill ha 0,14 bar lite för mycket med 14 psi (=10 bar) ( .
Vi monterade dit en Filterking regulator och det problemet var löst och vi kunde börja justera förgasarna , efter ett tag så låg vi på 12,5 i bränsleblandning över mål så då var vi nöjda för tillfället.
Då Petronella åker EtPro så hade vi ej mer tid att justera som tex tändning vi hade bara 28 grader.. vi fick till en 13,54/157 tid som vi var ganska nöjde med och en 1,87 i 60 foot med 3,54 i bakaxeln som ska passa bättre med lustgas men som vi ej har monterat ännu.
Petronella kom 4a bland 31 st startande i vår klass vi var kval 28 ;( dock...
/ Peter
Pga olika student firande födelsedag och skolavslutningar så fick jag tid med PVn och den nya toppen dagar innan vi skulle åka till Orsa.
I gamla toppen och Jens kam så behövde vi bara org ventil brickor men nu till nya toppen så åkte jag på 0,5mm lashcaps vilket jag ej hittade i närheten utan skulle behöva beställa (skulle inte hinna få dom i tid).
Så nöd lösningen blev gamla Escort kammen den funkade med org ventil brickor så den fick det bli tyvärr.
Åkte upp till Orsa i midsommar och där började det strula direkt med en bränsle regulator som spökade i bland hade vi 14 psi (ca 1kg) och i bland 2 psi bränsle tryck , och Fajsarna vill ha 0,14 bar lite för mycket med 14 psi (=10 bar) ( .
Vi monterade dit en Filterking regulator och det problemet var löst och vi kunde börja justera förgasarna , efter ett tag så låg vi på 12,5 i bränsleblandning över mål så då var vi nöjda för tillfället.
Då Petronella åker EtPro så hade vi ej mer tid att justera som tex tändning vi hade bara 28 grader.. vi fick till en 13,54/157 tid som vi var ganska nöjde med och en 1,87 i 60 foot med 3,54 i bakaxeln som ska passa bättre med lustgas men som vi ej har monterat ännu.
Petronella kom 4a bland 31 st startande i vår klass vi var kval 28 ;( dock...
/ Peter
Re: Lustgas PV:n har tagit form :)
Lite uppdate , har inte hänt så mycket , vi har köpt en PG med spak , och en 8" turbin från en VW dragster så få se hur den funkar .
Bilen står ute i snön och väntar på att få komma in i värmen ..
/ Peter
Bilen står ute i snön och väntar på att få komma in i värmen ..
/ Peter
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Lustgas PV:n har tagit form :)
blir kul att höra hur det går med bilen. så fränt med budjet dragrace bilar
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Lustgas PV:n har tagit form :)
Ja för nu ska nya kammen i
Re: Lustgas PV:n har tagit form :)
Hej tänkte bara tala om att det finns lite bilder på mitt Instagram konto p.hedman_racing .
Har just börjat montera i PGn , fick kapa lite till för att få plats med lådan..
/ Peter
Har just börjat montera i PGn , fick kapa lite till för att få plats med lådan..
/ Peter