Sida 8 av 8

Re: Lustgas PV:n har tagit form :)

Postat: mån maj 20, 2019 6:23 pm
av p.hedman
Ja då har vi lyft på toppen och alla ventiler hela :) men nästan alla säten hade sjunkit :( så det är väl bara att porta en ny topp.
Notera sprickan under sätet..
Bild

Re: Lustgas PV:n har tagit form :)

Postat: ons maj 22, 2019 10:21 pm
av p.hedman
Ja då efter några timmar så har nya toppen tagit form, ska bara slipa in ventilerna och plana toppen sen ska den på :)
Bild
Bild

Re: Lustgas PV:n har tagit form :)

Postat: ons maj 22, 2019 10:55 pm
av
Åkte ni med lustgas när sätena sjönk så eller bara som sugmotor?
Hade även insugssäten sjunkit och hur stort är hålet i underkant på sätesringen?
Hoppas på bättre lycka med nya toppen :)

Re: Lustgas PV:n har tagit form :)

Postat: tor maj 23, 2019 6:09 am
av p.hedman
Hej ja både insug och avgas hade rört sig ?? Hålet har jag inte kollat.
Motorn hade bara startas och gått på mestadels tomgång , varvas upp några gånger provade även att provköra men ville inte nästan okörbar .
Nya toppen blir lite budget med std ventiler , har en till 531a som jag får fixa under sommaren och den ska lägga mer tid på då.
/ Peter

Re: Lustgas PV:n har tagit form :)

Postat: ons jun 26, 2019 1:02 pm
av p.hedman
Ja efter en massa stress jobb så fick vi fart på PVn dock med org ventiler .
Pga olika student firande födelsedag och skolavslutningar så fick jag tid med PVn och den nya toppen dagar innan vi skulle åka till Orsa.
I gamla toppen och Jens kam så behövde vi bara org ventil brickor men nu till nya toppen så åkte jag på 0,5mm lashcaps vilket jag ej hittade i närheten utan skulle behöva beställa (skulle inte hinna få dom i tid).
Så nöd lösningen blev gamla Escort kammen den funkade med org ventil brickor så den fick det bli tyvärr.
Åkte upp till Orsa i midsommar och där började det strula direkt med en bränsle regulator som spökade i bland hade vi 14 psi (ca 1kg) och i bland 2 psi bränsle tryck , och Fajsarna vill ha 0,14 bar lite för mycket med 14 psi (=10 bar) :(( .
Vi monterade dit en Filterking regulator och det problemet var löst och vi kunde börja justera förgasarna , efter ett tag så låg vi på 12,5 i bränsleblandning över mål så då var vi nöjda för tillfället.
Då Petronella åker EtPro så hade vi ej mer tid att justera som tex tändning vi hade bara 28 grader.. vi fick till en 13,54/157 tid som vi var ganska nöjde med och en 1,87 i 60 foot med 3,54 i bakaxeln som ska passa bättre med lustgas men som vi ej har monterat ännu.
Petronella kom 4a bland 31 st startande i vår klass :) vi var kval 28 ;( dock...
/ Peter

Re: Lustgas PV:n har tagit form :)

Postat: tis feb 04, 2020 7:30 pm
av p.hedman
Lite uppdate , har inte hänt så mycket , vi har köpt en PG med spak , och en 8" turbin från en VW dragster så få se hur den funkar .
Bilen står ute i snön och väntar på att få komma in i värmen ..
/ Peter

Re: Lustgas PV:n har tagit form :)

Postat: ons feb 05, 2020 7:22 am
av Jens Gustavsson
blir kul att höra hur det går med bilen. så fränt med budjet dragrace bilar :thumbright:

Re: Lustgas PV:n har tagit form :)

Postat: ons feb 05, 2020 6:24 pm
av p.hedman
Ja för nu ska nya kammen i ;)

Re: Lustgas PV:n har tagit form :)

Postat: sön feb 09, 2020 9:11 pm
av munken940
Det här är ballt :)

Re: Lustgas PV:n har tagit form :)

Postat: ons feb 19, 2020 8:20 am
av p.hedman
Hej tänkte bara tala om att det finns lite bilder på mitt Instagram konto p.hedman_racing .
Har just börjat montera i PGn , fick kapa lite till för att få plats med lådan..
/ Peter