jag gänga ut orginal avluftningen och sedan köpte jag en "AN" koppling på hyrdoscand och ett rör slang upp i motor rummet funkade kalas.
det är ju bara för att oljan ska kunna rinna till baka till lådan utan att rinna ut på gatan.
Okej då får jag titta på lådan var den sitter lasta bara av den och in i garaget börja titta lite tänkte ska koppla in sprutet till motorn med o test den innan åker i bilen.. så blir Vems bara luska ut om det är vr eller hall på vev givaren
ja då var dax o börja para ihop saab motorn med Vems boxen... har luckas komma fram att det är vr givare på dom .. jätte bra för det är min box gjord för Men nu har jag försökt hitta någon bra info om tändkasseten men inte Någon som vet vilka stift som är vad ??? saab folket säger att inte man måste ha cam givare med.. Men där sitter ju 60-2 trigger på dom .. så bör ju funka Alla tips mottages
Gick loss med kapen ikväll:) både i karossen o på oljetråget så kunde testa och ligga i motorn o se det såg ut
två små problem som stötte på men ska nog gå o lösa trångt mellan huven o motorn ... sen lite små trångt mellan pedalstället o lådan
Tackar ja den är inte helt bakom där.. men ska nog se om kanske kan dra in den 100-200mm till.. Men tycker den sitter högt men kan inte få ner så mycket mer
Tänk bara på när du drar den bakåt att du kan få ur tändkasetten utan att sänka motorn
Dessutom att du får plats med pedalstället när kardantunnel är byggd
Tror det var så att koppling och broms pedal måste vara centrerade kring ratten
Pedalstället får alltså vid reg bes inte sitta som i gamla saabar
Kolla detta med SFRO innan du bygger men vill minnas att det är så
MVH Micke
Med mål på 6,50 på 201m
PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Ja jag har inte tänkt på det.. se lite hur blir med tändkassten.. värkar var ett problem för sig med det.. Men det är lite jag kan inte ha motorn längre fram för då tar den i huven okej om jag flyttar ratt stången ? eller om jag har ett stånde pedallställ då ?
Vr6_mannen skrev:Ja jag har inte tänkt på det.. se lite hur blir med tändkassten.. värkar var ett problem för sig med det.. Men det är lite jag kan inte ha motorn längre fram för då tar den i huven okej om jag flyttar ratt stången ? eller om jag har ett stånde pedallställ då ?
Oavsett vad du har för pedalställ skall broms och koppling finnas centrerat om rattstången, vill du ha ratten lånt till vänster går det nog. Men trist i längden...
Sen får gaspedalen inte vara för närma bromsen etc
Detta gjorde att jag inte kunde backa min växellåda mer då kardantunneln utgjorde begränsningen mot pedalstället
Dessutom var det trångt mot rutbalken för att få ur tändkasetten
MVH Micke
Med mål på 6,50 på 201m
PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se