Sida 8 av 14
Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: lör feb 27, 2016 1:04 pm
av MickeK
Vr6_mannen skrev:Var o köpt en motor härom kvällen

och var o hämta en växelåda igår .. så bitarna börja falla på plats

Najs, ännu en saab hybrid

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: lör feb 27, 2016 1:07 pm
av Vr6_mannen
Ja det blev det

du som har åkt med opel låda .. Hur bygger man om vevhus på lådan ?
Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: lör feb 27, 2016 1:14 pm
av Kim.b
jag gänga ut orginal avluftningen och sedan köpte jag en "AN" koppling på hyrdoscand och ett rör slang upp i motor rummet funkade kalas.
det är ju bara för att oljan ska kunna rinna till baka till lådan utan att rinna ut på gatan.
Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: lör feb 27, 2016 1:27 pm
av MickeK
Helt enig, funkar bra
Funkar till ganska mycket effekt
Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: lör feb 27, 2016 1:30 pm
av Vr6_mannen
Okej då får jag titta på lådan var den sitter

lasta bara av den och in i garaget

börja titta lite tänkte ska koppla in sprutet till motorn med o test den innan åker i bilen.. så blir Vems bara luska ut om det är vr eller hall på vev givaren

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: lör feb 27, 2016 1:33 pm
av Vr6_mannen
Nejjjj ingen volvo motor i detta bygget

var inne på vw motor .. Men billiga hästar i saab och plus roligt med något nytt
Danne_jmk skrev:Jippey!! En riktig motor, var lite rädd att det skulle bli en Volvo

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: lör mar 05, 2016 12:40 am
av Vr6_mannen
ja då var dax o börja para ihop saab motorn med Vems boxen... har luckas komma fram att det är vr givare på dom .. jätte bra för det är min box gjord för

Men nu har jag försökt hitta någon bra info om tändkasseten men inte

Någon som vet vilka stift som är vad ??? saab folket säger att inte man måste ha cam givare med.. Men där sitter ju 60-2 trigger på dom .. så bör ju funka

Alla tips mottages

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: sön mar 06, 2016 6:47 pm
av Vr6_mannen
Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: sön mar 06, 2016 7:45 pm
av * * * NXJ * * *

Ser bra ut
Motorn bakom centrum på framhjulen

Precis som det ska vara

NXJ
Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: sön mar 06, 2016 7:59 pm
av Vr6_mannen
Tackar

ja den är inte helt bakom där.. men ska nog se om kanske kan dra in den 100-200mm till.. Men tycker den sitter högt men kan inte få ner så mycket mer

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: sön mar 06, 2016 8:17 pm
av MickeK
Tänk bara på när du drar den bakåt att du kan få ur tändkasetten utan att sänka motorn
Dessutom att du får plats med pedalstället när kardantunnel är byggd
Tror det var så att koppling och broms pedal måste vara centrerade kring ratten
Pedalstället får alltså vid reg bes inte sitta som i gamla saabar

Kolla detta med SFRO innan du bygger men vill minnas att det är så
Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: sön mar 06, 2016 8:23 pm
av Vr6_mannen
Ja jag har inte tänkt på det.. se lite hur blir med tändkassten.. värkar var ett problem för sig med det.. Men det är lite jag kan inte ha motorn längre fram för då tar den i huven

okej om jag flyttar ratt stången ? eller om jag har ett stånde pedallställ då ?
Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: sön mar 06, 2016 8:58 pm
av MickeK
Det var dessa saker som utgjorde läget för min motor, hade gärna haft den lite längre bak annars
Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: sön mar 06, 2016 9:04 pm
av Vr6_mannen
Hur menar du ? jag kan inte hitta något om det du skrev
Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2
Postat: sön mar 06, 2016 9:09 pm
av MickeK
Vr6_mannen skrev:Ja jag har inte tänkt på det.. se lite hur blir med tändkassten.. värkar var ett problem för sig med det.. Men det är lite jag kan inte ha motorn längre fram för då tar den i huven

okej om jag flyttar ratt stången ? eller om jag har ett stånde pedallställ då ?
Oavsett vad du har för pedalställ skall broms och koppling finnas centrerat om rattstången, vill du ha ratten lånt till vänster går det nog. Men trist i längden...
Sen får gaspedalen inte vara för närma bromsen etc
Detta gjorde att jag inte kunde backa min växellåda mer då kardantunneln utgjorde begränsningen mot pedalstället
Dessutom var det trångt mot rutbalken för att få ur tändkasetten