Ska bli spännande att se slutresultat!

Tack så mycket! Väntar också med spänning ifall jag någon gång ska lyckas ro detta projekt i landSakarias Liden skrev:Snyggt bygge!
Ska bli spännande att se slutresultat!
Jag har sett en del som bygger rör med länklager för att kunna justera pinjongvinkel och sedan en bussning i framkant för att få rörligheten framåt/bakåt. Är det godkänt? Tänkte använda originalbalken för stödlagerhållare så jag har stabilt infäst mot karossen bara att jag får sänka den lite i mitten för kardanen ska få ordentligt med utrymme.therealpinto skrev:Som sagt, kolla gärna på torque arm, det brukar bli bra.
Jag rekommenderar också att man först punktar fast fästen, sedan monterar ihop med stötdämpare men utan fjädrar, och hissar axeln genom fjädringsvägen, samt kränger den från sida till sida. Då ser man hur det rör sig och man brukar märka om man har låsningar.
Gustaf
Jo det finns med i tankarna att det ska stärkas upp den när allting ska helsvetsas.therealpinto skrev:Tänk på att styva upp fästet till bussningen för momentarmen, sitter den i "vinkeljärn" nu på balken så bör du triangulera dem mot balken så de inte börjar flexa. Det är ju de två vinklarna och skruvarna som ska hålla emot hela vridmomentet från axeln.
Är det en synvilla eller sitter motor och låda väldigt högt i bilen? Det ser ut som kardanen har rätt rejäl vinkel nedåt mot bakaxeln från knuten. Det kanske är max utfjädrat på bilderna?
Gustaf
Helt riktigt, rören tog slut efter ett felkap men tanken är ett till rör för att bygga framåt så dom möts precis innan bussningen. Antingen blir det att byta ut det som sitter eller så blir det ett extra. Får se när det blir helt klart.The skrev:Ser även ut att vara väldigt långt från där övre staget i triangeln möter det nedre och pinnen som går genom bussningen. Men kanske är bilden som luras?